۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰

معاون تشکل های اتاق ایران:

اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس باید به پایلوت آموزشی تبدیل شود

اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس باید به پایلوت آموزشی تبدیل شود

بندرعباس - معاون تشکل های اتاق ایران گفت: اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس با توجه به ظرفیت ها و جایگاهی که دارد می تواند به عنوان پایلوت آموزشی برای استان های دیگر معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر سیف ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه دفتر کارگزاران گمرکی بندرعباس اظهار داشت: اتحادیه ها و اتاق ها حلقه واسط بین حاکمیت و بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه اهمیت استان اقتصادی و استراتژیکی همانند هرمزگان بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: استان هرمزگان به چنین اتحادیه پویا و فعالی نیاز دارد. با توجه به اینکه هرمزگان دروازه تجارت کشور و دارای گمرکات متعددی است این اتحادیه را از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار کرده است.

سیف با بیان اینکه این اتحادیه فعالیتش فراتر از حد انتظار است، بیان داشت: ما کمتر اتحادیه ای را دیده ایم که به مسائل رفاه  و معیشتی خانواده های اعضا نگاه خاص داشته باشد که این مهم جز با تلاش و همدلی و پیگیری مستمر محقق نشده است.

معاون امور تشکل ها اتاق ایران تاکید کرد: هرمزگان جایگاه خاصی در کشور دارد از این رو باید طوری برنامه ریزی شود که فعالیت ها اتحادیه به سود استان و فعالین اقتصادی رقم بخورد که این مهم نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.

وی با بیان اینکه آموزش فعالان اقتصادی شاه کلید موفقیت در عرصه های اقتصادی است، بیان داشت: اکنون نیازهای آموزشی و بحث های پژوهشی در اولویت برنامه های اتاق ایران قرار گرفته و باید آموزش هایی که ارائه می شود  کاربردی و به روز باشد.

سیف افزود: با برنامه ریزی در بخش آموزش بدون شک جایگاه این اتحادیه بیش از پیش ارتقا می یابد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت های مالی از تشکل ها نیز افزود: در دستورالعملی که به تازگی در این خصوص نوشته شده و در مرحله تصویب نهایی است، بحث های حمایتی از تشکل ها دیده شده که این کمک ها توسط اتاق شهرستان ها به تشکل ها با توجه  رتبه بندی و میزان عملکرد آنها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: اتاق حمایت های لازم را در بحث آموزشی و پژوهشی از اتحادیه ها به جد دنبال می کند و به دنبال معرفی اتحادیه های شاخص و کارآمد برای الگوسازی است که قطعا این اتحادیه نیز یکی از اتحادیه های موفق و شاخص اتاق ایران است.

کد خبر 3855131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha