۱ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

در نشست استپ مطرح شد؛

ایجاد انگیزه در دانشمندان برای جستجوی مسیرهای جدید علم

ایجاد انگیزه در دانشمندان برای جستجوی مسیرهای جدید علم

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی در مالزی با هدف ایجاد انگیزه در دانشمندان برای جستجوی مسیرهای جدید علم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی جایزه مصطفی(ص) نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در دانشگاه پوترا در حال برگزاری است.  هدف اصلی از برگزاری این نشست بررسی راهکار­های بالا بردن سطح علم و فناوری در جهان اسلام و همچنین ایجاد محلی برای ارتباط دانشمندان مسلمان با یکدیگر است.

جاوید علی به همراه ۱۸۰ دانشمند و محقق دیگر از سرتاسر جهان اسلام در این رویداد پنج روزه شرکت کرده است. جاوید علی تاثیر این نشست را بر جامعه­ مسلمانان مثبت ارزیابی می­ کند. به گفته­ وی اهمیت این نشست در ایجاد انگیزه در دانشمندان برای جستجوی مسیرهای جدید علم است.

این محقق هندی اظهار داشتند که این نشست بستری را فراهم می­ کند که نظرات را به سمت  فعالیت­های علمی مفید برای جامعه معطوف می ­سازد.

وی اظهار داشت: دانشمندان مسلمان می­ توانند در این نشست با جایزه مصطفی(ص) بیشتر آشنا شوند.

جاوید افزود: این جایزه به دانشمندان مسلمان تمامی کشورها تعلق داشته و مسلمانان باید از وجود چنین موقعیتی آگاهی داشته باشند.

وی از سطح کنونی علم و فناوری در کشورهای اسلامی ابراز نارضایتی کرد و افزود: به دلیل درگیری­های کنونی که جوامع اسلامی را احاطه کرده است، مسلمانان انگیزه ­ای برای انجام تحقیقات علمی ندارند. امیدوارم که جایزه مصطفی(ص) بتواند در حفظ کرامت و ارزش­های دانشمندان مسلمان موفق باشد.

جاوید با اشاره به تاثیر مثبت جایزه مصطفی(ص) بر جامعه­ی علمی اظهار داشت که برندگان این جایزه می­توانند الگوی عملی نسل­های بعدی به شمار بروند.

پروفسور جاوید علی، محقق ۴۴ ساله هندی در زمینه­ دارو­شناسی است. وی یکی از شرکت­ کنندگان نشست «تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی» است که با همکاری جایزه مصطفی(ص) و دانشگاه پوترا مالزی در کوالالامپور پایتخت این کشور درحال برگزاری است.

کد خبر 3856360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha