۲ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۸

استاندار یزد:

طرح‌های کاهش مصرف آب در استان یزد در حال پیگیری است

طرح‌های کاهش مصرف آب در استان یزد در حال پیگیری است

یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه آب همچنان مشکل اصلی استان یزد است، گفت: برای مقابله با این بحران، طرح‌های کاهش مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب و ... در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای اداری استان یزد که امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در یکی از واحدهای تولیدی فولاد در شهرستان اشکذر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین محدودیت‌ها در استان یزد، کمبود آب است ضمن اینکه خشکسالی‌های پی‌ در پی، مشکلات استان در این زمینه را چند برابر و حتی بحرانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب برای مردم استان اولویت نخست ماست، افزود: برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده و عملیات اجرایی برخی خطوط انتقال آب نیز از دو سال پیش آغاز شده که امیدواریم اجرای آن شتاب بیشتری بگیرد.

میرمحمدی، میزان مصرف آب در تابستان‌ها در استان یزد را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: علت افزایش مصرف، کولرهای آبی است اما تلاش شده در زمینه مصرف آب، فرهنگ سازی انجام شود و برخی اقدامات دیگر نظیر توقف توسعه سطح زیرکشت نیز انجام شده است.

استاندار یزد عنوان کرد: در سطح مزارع کشاورزی و باغ‌ها نیز در دستور به منظور کاهش برداشت از چاه‌های آب، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به خاموشی زمستانه برخی چاه‌ها و اجرای این طرح در سطح شهرستان‌هایی نظیر ابرکوه و خاتم اشاره کرد.

وی، استفاده از پساب فاضلاب را نیز در آبیاری فضای سبز بسیار موثر دانست و افزود: این طرح در برخی شهرستان‌های استان یزد در حال پیگیری است که البته سرمایه گذاری طرح‌های فاضلاب در این شهرستان‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع برق در استان یزد نیز عنوان کرد: در حال حاضر نیروگاه‌هایی با استفاده از سوخت‌های معمول در سطح استان تولید انرژی برق را بر عهده دارند اما با توجه به ظرفیت استان یزد، در صدد افزایش نیروگاه‌های خورشیدی هستیم و این اقدام تاکنون به خوبی انجام شده و سرمایه گذاری هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی یادآور شد: تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون ۱۲ متقاضی برای سرمایه گذاری داشته که با صدور مجوز برای این سرمایه گذاران، تامین هزار و ۱۰۰ مگاوات برق به این روش در استان یزد تضمین شده است.

کد خبر 3857321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha