۳ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

امام جمعه ابهر:

مهم‌ترین مشخصه حماسه ۹ دی اتحاد و بصیرت بود

مهم‌ترین مشخصه حماسه ۹ دی اتحاد و بصیرت بود

زنجان- امام جمعه ابهر گفت: مهم‌ترین مشخصه حماسه ماندگار و جاودانه نهم دی ۸۸، سه عنصر اساسی ایمان، اتحاد و بصیرت است.

به گزاشر خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر  با اشاره به سالروز تشکیل ثبت احوال، افزود: اطلاعات ثبت‌احوال برای شناسایی هم‌وطنان و برنامه‌ریزهای مختلف ضروری است. شناسنامه، هویت یک شخص را مشخص می‌کند و آمار ثبت‌احوال برای برنامه‌ریزی بسیار خوب است.

وی ادامه داد:  اما در همین آمار می‌بینیم که تقریبا از هر چهار ازدواج در شهرستان ابهر یک مورد منجر به طلاق می‌شود و این نشانه خطر و از هم پاشیدگی نظام خانواده است که مسئولان باید احساس خطر کرده و در فکر خانواده باشند و برای نظام خانواده وقت بگذارند.

رحیمی افزود: اولیا و والدین نیز باید برای تربیت فرزندان خود هزینه کرده و فقط در فکر شکم آنان نباشند و اطمینان حاصل کنند که هزینه کردن برای تربیت دینی فرزندان و آشنا کردن جوانان خود به نظام خانواده، یک نوع سپرده‌گذاری است.

امام جمعه ابهر گفت: مهم‌ترین مشخصه حماسه ماندگار و جاودانه نهم دی ۸۸، سه عنصر اساسی ایمان، اتحاد و بصیرت است.

رحیمی افزود: روز بزرگ ۹ دی متعلق به ملت بزرگ ایران بود و هست و ربطی به یک سلیقه سیاسی نبود، بلکه همه طرف‌داران نظام و ولایت آمدند و بینی فتنه‌گران و سران فتنه را به خاک مالیدند.

وی با بیان اینکه در آستانه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت قرار گرفته‌ایم، افزود: ۹ دی، روزی است که در آن همه شعارها به زنده باد جمهوری اسلامی و زنده باد اصل اصیل ولایت‌فقیه و مرگ بر نفاق و فتنه‌گر و مرگ بر آمریکا ختم می‌شود.

 امام جمعه ابهر گفت: خاصیت این فتنه این است که جامعه را مردد و دودل کرده و گروهی از شخصیت‌ها پس از سلامت فکر و اندیشه گمراه می‌شوند و آنچه در فتنه ۸۸ دیدیم که فتنه‌گران آن را دنبال می‌کردند، در واقع نوعی انقلاب رنگی و یا مخملی بود که از شیوه‌های براندازی نرم و سرنگون کردن حاکمیت و جابه‌جایی قدرت از طریق تحولات سیاسی و با روش مبارزه منفی و نافرمانی به‌شمار می‌رود.

رحیمی افزود: وقتی مردم به میدان می‌آیند و بصیرت خود را به نمایش می‌گذارند قطعا فتنه‌گران به سوراخ خود می‌خزند، چنانچه در ۹ دی ۸۸ چنین شد و مهم‌ترین مشخصه حماسه ماندگار و جاودانه نهم دی ۸۸، سه عنصر اساسی ایمان، اتحاد و بصیرت است که باعث شد با حضوری ۴۰ میلیونی در کل کشور، بقای نظام و انقلاب اسلامی و سرزندگی و هوشمندی مردم را بار دیگر با عزت و اقتدار به رخ جهانیان کشیده که البته همه باید هوشیار و گوش به فرمان دیده‌بان انقلاب باشیم؛ چرا که هنوز هم می‌بینیم که بعضی از مسئولان با همان شعارهای فتنه‌انگیز به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 3857585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha