۳ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۴۷

نماینده مجلس خبرگان درنامه ای به شهرداری خواستار شد:

اذان از بلندگوهای میادین و بوستان های شهر تهران پخش شود

اذان از بلندگوهای میادین و بوستان های شهر تهران پخش شود

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در نامه ای به شهرداری تهران گفت: دستور فرمایید اذان در اوقات سه گانه صبح، ظهر و شب بالاخص صبح از بلندگوهای میادین و بوستانهای بزرگ اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله  بطحایی گلپایگانی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری) در پیامی با اشاره به حدیث نبوی (بارها پیامبر خدا، به بلال می فرمود: ارحنا یا بلال- ای بلال، با اذان گفتنت به ما روح و نشاط ببخش، اذان بگو تا به نماز بیاستیم) خواستار پخش اذان صبح در میادین و بوستان های بزرگ شهر تهران شد.

متن پیام وی بدین شرح می باشد:

شهر تهران که پایتخت ایران و ام القرای اسلام است می طلب که صدای دلنشین اذان صبح بر فضای این شهر طنین انداز شود.

اهمیت شعائر اسلامی که قرآن مجید می فرماید: «  وَ مَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» که قطعا اذان از مصادیق این آیه شریف می باشد و نیز سنت نبوی در اهمیت اذان از آن جمله روایات که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «من اذن فی مصر من أمصار المسلمین سنة وجبت له الجنة؛».

لازم است دستور فرمایید این شعار مهم اسلامی را در اوقات سه گانه صبح، ظهر و شب بالاخص صبح از بلندگوهای میادین و بوستانهای بزرگ اعلام شود و فضای شهر را با این نوای دلنشین عطرآگین نمایید.

قطعا موجب شادی و خرسندی خوبان و بیداری دل خفتگان می گردد و رضای حضرت احدیت و رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار را در پی خواهد داشت، که «من سن سنة حسنة فله أجرها وأجر من عمل بها إلی یوم القیامة» که یادگاری از دوره تصدی شما خواهد بود.

توضیح قابل توجه و ضروری اینکه:

در پاسخ به برخی از عزیزان که مدعی هستند صدای اذان از مساجد محلات، موجبات آزردگی استراحت و بیماران می شود، لازم به ذکر است که اذان از میادین بزرگ و بوستان های بزرگی که خالی از سکنه می باشد با توجه به سیستم های صوتی جدید و مناسب و نوایی دلنشین که موجود است و در اکثر کشورهای اسلامی استفاده می شود، توصیه می گردد.

کد خبر 3857654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha