۴ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

استاندار سمنان:

منشور حقوق شهروندی به گفتمان عمومی تبدیل شود

منشور حقوق شهروندی به گفتمان عمومی تبدیل شود

سمنان - استاندار سمنان گفت: منشور حقوق شهروندی یکی از دستاوردهای درخشان دولت یازدهم است که معتقدیم این دستاورد عظیم را باید به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری و با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان اینکه منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس جمهور را مطالعه کردم، ابراز داشت: یکی از افتخارات دولت تنظیم و تصویب حقوق شهروندی است که می توان آن را برجام داخلی دانست.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی دستاوردهای بسیاری برای ملت ایران دارد، افزود: این سند تا آنجا اهمیت دارد که ما از مدیران دولتی می خواهیم تا این سند را مطالعه کرده و به صورت یک گفتمان در فضای اداری استان جاری کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های استان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سمنان رتبه دوم کشوری را پس از تهران در زمینه زیرساخت های فناوری اطلاعات دارد که می توان از این ظرفیت ویژه در راستای تولید ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.

خباز بیان داشت: امروز گردشگری الکترونیک، فروشگاه های مجازی صنایع دستی، فناوری ارتباطات، امداد و نجات، اطلاع رسانی، نیروی انسانی مستعد، دولت الکترونیک و... زمینه هایی هستند که استان سمنان می تواند با زیرساخت های موجود ارتباطی در این بخش ها سرآمد سایر استان های کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت مورد نیاز برای دولت الکترونیک هستند، افزود: خوشبختانه این امر در استان سمنان به خوبی پیش می رود که نمونه بارز آن حضور بی نظیر مردم استان در زمینه سرشماری نفوس و مسکن بود که در برخی شهرها بیش از ۸۰ و در برخی شهرهای دیگر مانند میامی بیش از ۹۵ درصد مردم در این طرح مشارکت کردند.

کد خبر 3858408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha