۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

مدیرکل بهزیستی اردبیل به مهر خبر داد؛

۲۰ کودک کار در اردبیل به تحصیل بازگشتند/مافیای گدایی نداریم

۲۰ کودک کار در اردبیل به تحصیل بازگشتند/مافیای گدایی نداریم

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان با تأکید به اینکه بسیاری از کودکان کار ترک تحصیل می‌کنند، گفت: با ساماندهی اخیر ۲۰ نفر از این کودکان به تحصیل بازگشتند.

بهزاد ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر از شناسایی ۱۵۰ کودک کار در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد به نسبت سال‌های گذشته با افزایش همراه است.

وی افزود: اغلب این کودکان برای درآمدزایی و به دلیل نیاز مالی به کار کردن ملزم می‌شوند و بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که شغل مناسبی برای والدین آن ها تعریف شود، کارکردن را ادامه نخواهند داد.

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: برخلاف برخی اظهارات این کودکان در مافیای گدایی به کار گرفته نشده‌اند بلکه به دلیل نیاز مالی مشغول به کار می‌شوند.

ستاری افزود: تمامی کودکان کار شناسایی شده در اردبیل بومی خود استان هستند و فقط در تابستان گدایانی از شهرهای دیگر به استان آمده و در خیابان‌ها و چهارراه‌ها گدایی می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که کودکان کار شناسایی شده اغلب نیازمند هستند بطوریکه بعد از شناسایی کمک‌هایی به وضعیت معیشت آن ها انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان به ارائه خدمات درمانی به ۱۲ نفر از کودکان کار اشاره کرد و افزود: بیشتر کودکان کار اردبیل در مرکز استان شناسایی شدند و تعداد آن ها در شهرستان‌ها قابل توجه نیست.

کد خبر 3859118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha