۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۸ درصدی سرقت در استان کرمانشاه/ افزایش ۱۴ درصدی کشفیات

کاهش ۸ درصدی سرقت در استان کرمانشاه/ افزایش ۱۴ درصدی کشفیات

کرمانشاه- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کاهش ۸ درصدی سرقت ها و افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سرقت در استان طی مدت سپری شده از امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا امیری  امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل پلیس آگاهی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آمار اقدامات انجام شده توسط آگاهی استان از کاهش ۸ درصدی مجموع سرقت ها و کاهش ۱۰ درصدی سرقت های مهم طی ۹ ماهه سپری شده از امسال خبر داد.

وی افزود: در مجموع کشفیات سرقت در استان ۱۴ درصد افزایش داریم که در حوزه عملکردی پلیس آگاهی استان رشد ۴۰ درصدی کشفیات را طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم.

کشف ۲۷ فقره پرونده زمین خواری در استان کرمانشاه

امیری خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ بخشی به عنوان مبارزه با جرائم اقتصادی در استان راه اندازی شد که در همین راستا در ۹ ماهه امسال موفق شدیم ۲۷ فقره پرونده زمین خواری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف کنیم.

وی همچین اشاره ای به دیگر کشفیات طی ۹ ماهه سالجاری داشت و گفت: در این راستا تسهیلات غیر مجاز بانکی ۲ مورد به ارزش ریالی ۹۸ میلیارد ریال، ارتشا ۲ فقره به ارزش ریالی ۲۱۲ میلیارد ریال، اختلاس ۷ فقره به ارزش ریالی ۷۷ میلیارد ریال، اخلال در نظام اقتصادی ۵ پرونده به ارزش ۳۳۴ میلیارد ریال کشف و پیگیری شد.

کشف ۴ فقره پولشویی در استان کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث توزیع پولشویی ۴ فقره به ارزش ریالی ۱۵۲ میلیارد ریال کشف و طی آن ۱۸۶ نفر متهم با حکم قضایی در این رابطه بازداشت شده است.

وی یادآور شد: همچنین در ۹ ماهه امسال در سطح استان ۱۲۰ باند سرقت اعم از سرقت منازل، مغازه، سرقت و تجاوز به عنف، کیف قاپی، سرقت احشام و سرقت خودرو شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

امیری به دستگیری ۳۵۰ نفر قاچاقچی کالا و ارز اشاره کرد و بیان داشت: ۳۲ باند قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند که از مجموع این باندها ۱ هزار و ۵ فقره جرم شناسایی و مجرمین دستگیر شدند.

دستگیری ۳۴۰ نفر در طرح مقابله با جرائم

وی در ادامه سخنان به ۶۱ طرح مقابله با جرائم جهت اجرای امنیت اشاره کرد و افزود: طی این طرح ها -که مقابله با انواع جرایم اعم از پاکسازی در ۲۰۰ روز صورت گرفت- بیش از هزار مورد انواع جرم کشف و ۳۴۰ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به مرزی بودن استان ۲۲۷ هزار انواع کالای قاچاق شامل لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک، سیگار و کالاهای ممنوعه کشف و طی آن ۱۹۰ نفر دستگیر شدند. هم چنین تا کنون ۴ هزار و ۸۰۶ سارق و مالخر دستگیر شده اند.

راه اندازی  پایگاه تخصصی آگاهی در جنوب غرب کرمانشاه

امیری گفت: در مرکز استان به عنوان یکی از ۸ کلان شهر در سال ۹۳ اولین پایگاه تخصصی آگاهی راه اندازی شد که تا کنون موفق عمل کرده و دومین پایگاه در جنوب غرب شهر کرمانشاه دایر خواهد شد.

وی امنیت موجود را مرهون همکاری و مشارکت مردم دانست و یادآور شد: احساس مسئولیت و رعایت هشدارهای پلیس می تواند در کاهش سرقت ها تاثیر داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از اوایل اسفند سالجاری قرارگاه نوروزی جهت کشف جرائم فعال می شود که طی آن عوامل ستادی، همیاران پلیس، و گشت ها افزایش خواهد یافت.

وی نسبت به کلاه برداری کارت به کارت هشدار داد و افزود: مردم فریب پیامک های جشنواره ها و یا پیامک هایی از این قبیل را نخورند چرا که هیچ واریز وجهی نیاز به حضور در محل عابر بانک ها ندارد.

امیری یادآور شد: متاسفانه امروز بیشتر کلاهبرداری های تلفنی توسط زندانیان محکوم به قصاص در زندان ها رخ می دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، بابیان اینکه افزایش هزینه ارتکاب جرم سبب کاهش وقوع جرم می شود گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۴ درصد کشف کلاهبرداری ها افزایش داشته است.

کد خبر 3859243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha