۱۲ دی ۱۳۹۵، ۸:۳۵

در قالب مجموعه مقالات هنری؛

«شب نشینی در هشتی» روانه بازار کتاب شد

 «شب نشینی در هشتی» روانه بازار کتاب شد

مجموعه مقالات فرهنگی سعید فلاح‌فر در قالب کتابی با عنوان «شب نشینی در هشتی» روانه بازار کتاب شد.

سعید فلاح‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره انتشار مجموعه‌ای از مقالات خودش در کتابی با عنوان «شب‌نشینی در هشتی» اظهار داشت: این کتاب شامل گزیده‌ای از مقالات و یادداشت‌های من در هشت سال گذشته است که در رسانه‌های مختلف منتشر و در این کتاب نیز در چهاربخش هنر، معماری، بناهای تاریخی و حفاظت از آنها درج شده است.

وی افزود: البته با توجه به حجم کتاب و یادداشت‌ها برخی پیشنهاد داده بودند که این یادداشت‌ها را به صورت جدا در قالب چند کتاب منتشر کنیم اما به دلیل همپوشانی که میان آنها وجود دارد و نیز توجه به این مساله که همه اهالی هنر بتوانند از آن بهره ببرند، در نهایت در یک کتاب آنها را گردآوری کردیم.

فلاح‌فر افزود: به باور من فضای متشرک میان فرهنگ، تاریخ، هنر و معماری در ایران و اینکه آن‌ها همگی از یک منبع سرچشمه گرفته‌اند این حقیقت را به وجود آورده که نمی‌توان هنرمندی را یافت که بخواهد از بنایی تاریخی صحبت کند بدون اینکه از زیبایی‌شناسی و معماری چیزی نداند. اینها مقولاتی به هم پیوسته هستند و درک آنها بدون دیگری ممکن نیست.

وی افزود: اینکه این مقولات نیز در کنار یکدیگر به طور معمول بیان نمی‌شوند از نقاط ضعف ماست و باعث شده نسلی از هنرمندان ما از یاد ببرند که باید آموزه‌ای از همه مقولات زیبایی‌شناسانه هنری را در کنار همدیگر داشته باشند.

این پژوهشگر همچنین افزود: مقالات این کتاب با زبانی نوشته شده که هر کسی در هر سطحی از توانایی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در واقع من تلاش کردم تا کتاب برای مخاطب با سطح عام بتواند از موضوع آن بهره ببرد و مخاطب خاص نیز بتواند اطلاعات تخصصی و مورد نیاز خود را از متن دریافت کند.

کد خبر 3860240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha