۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۳

رئیس اتاق بازرگانی اتاق تهران تاکید کرد:

تقویت بخش خصوصی برای توسعه اشتغال فارغ التحصیلان کشور

تقویت بخش خصوصی برای توسعه اشتغال فارغ التحصیلان کشور

رئیس اتاق بازرگانی اتاق تهران به تقویت بخش خصوصی برای توسعه اشتغال فارغ التحصیلان کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری شب گذشته در مراسم رونمایی از صندوق سرمایه گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایران در وزارت اقتصاد و امور دارایی، گفت: ایران می تواند به عنوان اقتصاد اول باشد چون پتانسیل آن را از جمله منابع کافی، انرژی، معادن، نیروی های انسانی تحصیلکرده دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: مشکلات ساختاری، نظام مالیاتی، بحران های کاری، تامین اجتماعی و ... از جمله عواملی هستند که نمی گذارند اقتصاد کشور به خوبی پیش برود.

وی با بیان اینکه در آن زمان که از نفت درآمد خوبی داشتیم بخش خصوصی فراموش شده بود، گفت: اکنون زمان آن رسیده تا بخش های خصوصی تقویت شوند که این موضوع نیز از سوی مقام معظم رهبری تاکید و تایید شده است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه بنگاههای کوچک و متوسط در تمام کشورهای دنیا بیشترین اشتغال را دارند، تصریح کرد: در کشور ما هم ۶۰ درصد اشتغال صنعتی مربوط به بنگاهها است و درصد بالایی از ارزش افزوده را ایجاد می کنند.

خوانساری با بیان اینکه باید بنگاهها تقویت شوند تا اقتصاد کشور توسعه یابد، اظهار داشت: ضروری است که موانع سر راه بنگاهها رفع شوند تا بتوانیم شاهد هر چه بیشتر اشتغال فارغ التحصیلان در این بنگاههای کوچک و متوسط شویم. سرمایه فیزیکی به تنهایی نمی تواند یک ارزش به شمار آید بلکه در کنار آن سرمایه انسانی نیز مهم است.

کد خبر 3860865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha