در تماس تلفنی با جان کری؛

لاوروف نسبت به تسلیح معارضان سوری توسط آمریکا هشدار داد

لاوروف نسبت به تسلیح معارضان سوری توسط آمریکا هشدار داد

وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود نسبت به ارسال تسلیحات به سوریه از جمله سامانه های ضدهوایی دوش پرتاب توسط واشنگتن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی وی روز سه شنبه در تماسی تلفنی پیرامون سوریه به گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه روسیه در این تماس تلفنی به جان کری همتای آمریکایی خود در خصوص تسلیح گروه های تروریستی که واشنگتن آنها را معارض میانه رو می خواند، هشدار داد. لاوروف تاکید کرد که موافقت واشنگتن با ارسال سلاح از جمله سامانه های ضدهوایی دوش پرتاب به سوریه می تواند به بر جا ماندن قربانیان جدید منجر گردد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که لاوروف در این گفتگو مجددا بر عدم پذیرش رویکردهای پشت پرده دولت اوباما برای افزایش ضربه زدن به روابط متقابل روسیه و آمریکا تاکید کرد.

این وزارتخانه تصریح کرد که در گفتگوی تلفنی کری و لاوروف دورنمای دستیابی به راه حل بحران سوریه در سایه نشست ۲۰ دسامبر وزرای خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه در مسکو که طی آن پیشرفت محرزی درباره آتش بس سراسری در سوریه و افزایش تلاش ها برای مبارزه با تروریسم حاصل گردید، مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 3861962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha