۹ دی ۱۳۹۵، ۰:۰۴

نماینده مردم ورامین مدعی شد؛

نفت را فدائیان اسلام ملی کردند/ برخی باید از شهدا خجالت بکشند

نفت را فدائیان اسلام ملی کردند/ برخی باید از شهدا خجالت بکشند

شاهرود - سخنرانی نقوی حسینی در مراسم گرامیداشت۹دی در شاهرود با حاشیه هایی نیز همراه بود به ویژه یکی از نقل قول های وی که گفت: نفت را فدائیان اسلام و شهید خیابانی ملی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس دهم شامگاه چهارشنبه به میان مردم شاهرود رفت تا در مسجد مدرسه قلعه این شهرستان سخنرانی کند اما این سخنرانی حاشیه های جالبی هم داشت که یکی از این حاشیه ها سخنان جالب توجه او درباره نهضت ملی شدن نفت، حقوق های نجومی و خاطره ای از دفاع مقدس بود.

نقوی حسینی سخنان خود را در مراسم گرامیداشت۹دی به سه بخش عمده تقسیم کرده بود، وی بخش نخست را تنها به تقدیر از بزرگان تاریخ ایران اسلامی، شهدای گرانقدر، امام راحل(ره) و ... قرار داد و سپس عرصه را برای تاختن به برخی افراد که به قول وی دیروز سخن از نابودی آمریکا را در نماز جمعه یک میلیونی می کردند و امروز می گویند آمریکا هم یک کشور است وباید با او همراه باشیم، قرار داد و در نهایت نیز به ریشه های فتنه۸۸ و نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در شکست این قائله اشاره کرد.

سخنان بخش نخست نقوی حسینی اما یک بخش جالب داشت، وی در این سخنان، گفت: یاد و خاطر شهید محمد خیابانی را گرامی می داریم شهیدی که با ترور رزم آرا درست در همان شبی که فردایش لایحه ملی شدن صنعت نفت به مجلس می رفت و اگر این اقدام او نبود به علت تهدیدات رزم آرا و اینکه گفته بود فردا به مجلس می آیم و نمی گذارم نفت ملی شود، قطعا کسی به این لایحه رای نمی داد.

وی افزود: خیابانی و فدائیان اسلام با این اقدام شجاعانه باعث شدند تا نفت ملی شود حتی آنها این پیام را با کشتن رزم آرا فرستادند که فردا اگر هر نماینده ای به ملی شدن صنعت نفت رای مثبت ندهد دنباله روی رزم آرا خواهد بود و به همین راه دچار می شود لذا اگر این سخنان و کارها نبود نفت ملی نمی شد اما متاسفانه برخی این را نادیده گرفتند و ملی شدن صنعت نفت به نام کسی دیگر نوشته شد.

این اما تنها بخش جالب توجه سخنان نقوی حسینی نبود وی در ادامه به مدرس و شیخ فضل الله نوری نیز اشاره کرد و گفت: مدرس در عصر چکمه های خونین مبارزه می کرد و روزی شاه به او گفت تو باید پایت را از دُم من برداری و او هم به شاه پاسخ داد می خواهم این کار را کنم اما هرجای مملکت پای می گذارم دُم شما در آنجاست و ناچار زیر پا می آید همچنین باید یاد شیخ فضل الله نوری را گرامیداشت که وقتی توسط یپرم خان قاضی غیر مسلمان به اعدام محکوم شد، فرزندش در پای چوبه دار کف می زد و این در زمره تاثیراتی است که استکبار بر ایران گذاشت و چه بزرگمردانی را از ما گرفت.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس اما این بار به فضای حقوق های نجومی نیز به طور غیر مستقیم ورود پیدا کرد و با ذکر خاطره ای از شهدا، دریافت کنندگان این حقوق ها را به خجالت کشیدن در برابر شهدا دعوت کرد.

نقوی حسینی گفت: زمانی یکی از فرماندهان جنگ برای بازگشایی معبری به یکی از رزمندگان پیش از شهادت گفته بود می توانی بر روی مین بروی تا معبر بازشود؟ او پذیرفته بود اما چند گامی که به سمت میدان مین برداشته بود باز گشت فرمانده در این فکر بود که این رزمنده ترسیده و پشیمان شده است اما با تعجب دید که رزمنده می گوید: پوتین هایم نو است و به بیت المال تعلق دارد اینها را در می آورم که یک رزمنده دیگر بتواند از آنها استفاده کند چرا که اینها بیت المال است و بر پای من آن هم روی مین حیف و میل می شود آیا امروز نباید از این شهیدان خجالت کشید؟ آیا می توان جوابی برایشان داشت؟

وی البته در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فتنه نیز اشاره کرد و گفت: برخی امروز موضع گیری حتی درباره فتنه را هم در مجلس و یا کمیسیون ها انجام نمی دهند حال آنکه من در فتنه کف خیابان بودم حتی کتک خوردم.

این دیدار حاشیه کم نداشت، از تغییر مکان سخنرانی از مسجد به حسینیه مدرسه قلعه، تا ازدحام جمعیت و تاخیر ۷۰دقیقه ای در آغاز مراسم اما شاید قابل توجه ترین بخش آن زمانی بود که پس از اتمام سخنرانی عده ای برای گرفتن سلفی یادگاری با نقوی حسینی او را دوره کردند و واکنش او اما به این ماجرا همراهی با جوانان شاهرودی بود.

کد خبر 3863015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha