۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱

اخبار پلیس/

شناسایی و انهدام کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در کرمانشاه

شناسایی و انهدام کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی و کشف کارگاه تولید مخدر شیشه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۶ آزادگان این شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو پراید با آرم و نشان تاکسی تلفنی، که مقابل واحد های مسکونی پارک شده بود برخورد کردند و به حالات و حرکات راننده مشکوک می شدند.

وی تصریح کرد: ماموران با تحت نظر قرار دادن خودروی موردنظر، پس از مدت کوتاهی مشاهده کردند که شخص دیگری نیز با در دست داشتن یک کیسه مشکی رنگ، با احتیاط سوار بر خودرو شد که ماموران سریعاً وارد عمل شده و مانع حرکت خودرو شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی از کیسه همراه متهم و داخل خودرو، ۱۰۰۰ گرم پیش ساز مواد مخدر از نوع شیشه، ۵۰ گرم مخدر صنعتی شیشه و ۵۰۰ حبه قرص زمینه و پیش ساز مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ شیرزادی در ادامه افزود: در بازجویی های صورت گرفته از دو متهم دستگیر شده، یک کارگاه تولید مواد صنعتی در سطح شهر کرمانشاه شناسایی شد که ماموران با کار اطلاعاتی و سرنخ های به دست آمده موفق به شناسایی نفر سوم این باند و محل کارگاه شدند که با هماهنگی مقام قضائی به آدرس موردنظر مراجعه و با هوشیاری ماموران وی را در منزلش دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: در بازرسی از منزل آخرین عضو این باند، ۸۰۰عدد پایپ شیشه، تعدادی بالون آزمایشگاه و پنج لیتر اسید پیش ساز مواد صنعتی کشف و ضبط شد.

سرهنگ شیرزادی با احتمال اینکه اعضای باند بیش از سه نفر باشند، بیان داشت: تحقیقات و کار اطلاعاتی به صورت ویژه برای شناسایی سایر عوامل مرتبط با این کارگاه کماکان ادامه دارد و در این راستا تاکنون تعداد سه متهم و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

۳ شرور سابقه دار در کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سه شرور مسلح با چندین مورد سابقه شرارت و اخلال در نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی"در بیان جزئیات این خبر گفت: در راستای برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت اجتماعی، اکیپی ویژه از ماموران یگان امداد، حین گشت زنی هدفمند به یک دستگاه خودروی پراید با سه نفر سرنشین که حالت غیرطبیعی داشتند، برخورد و اقدام به تعقیب خودرو می کنند که در نهایت در یکی از محلات حاشیه شهر کرمانشاه موفق به متوقف کردن خودرو می شوند.

وی افزود: طی استعلامات صورت گرفته مشخص شد، سه سرنشین خودرو از برهم زنندگان نظم عمومی شهر هستند و سابقه چندین مورد شرارت و درگیری با سلاح سرد و گرم با شهروندان را دارند و در این خصوص نیز تحت تعقیب پلیس هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با اطلاع از سوابق آنها اقدام به دستگیری راننده و سرنشینان خودرو می کنند که متهمان با سلاح سرد به اکیپ گشت حمله ور می شوند، اما پلیس با اقتدار تمام در کوتاهترین زمان سه متهم را خلع سلاح و آنها را دستگیر می کند.

سرهنگ شیرزادی بیان داشت: افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد شرارت، ایجاد ناامنی در شهر، اخلال در نظم و امنیت عمومی، حمل سلاح غیر مجاز و زور گیری می باشند که از تلفن همراه آنان، مستندات و کلیپ های درگیری و شرارت آنان با شهروندان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور مقتدرانه در سطح شهرستان به هنجارشکنان و مخلان امنیت عمومی که باعث برهم زدن آرامش شهروندان می شوند، هرگز مجال قدرت نمایی نمی دهد و قاطعانه با هرگونه شرارت برخورد خواهد کرد.

کاهش ۲۶ درصدی وقوع سرقت در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کاهش ۲۶ درصدی وقوع انواع سرقت و افزایش چهار درصدی کشفیات در ۹ ماهه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: پلیس شهرستان با کاهش ۲۶ درصدی وقوع سرقت ها و افزایش چهار درصدی کشفیات در ۹ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رویکرد جامعه محوری، انجام اقدامات انتظامی و تشدید کنترل بر نقاط جرم خیز گام های  اساسی در کنترل سرقت های سال جاری برداشت.

وی افزود: طی مدت مذکور سرقت مغازه ۳۲ درصد، منزل ۴۰ درصد، خودرو سه درصد، داخل خودرو ۱۷ درصد، قطعات خودرو ۴۸ درصد، احشام هشت درصد و سایر سرقت ها ۵۳ درصد کاهش وقوع داشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کشفیات سرقت منزل ۲۴ درصد، خودرو ۲۸ درصد، اماکن خصوصی ۱۰۰، اماکن عمومی ۱۰۰ درصد و احشام ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سرهنگ سرتیپ نیا این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده های پلیس پیشگیری دانست و گفت: مشارکت شهروندان و سایر نهادها با نیروی انتظامی نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت خواهد داشت.

بی احتیاطی راننده پراید، مرگ عابر پیاده را رقم زد

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: برخورد یک دستگاه پراید با عابر پیاده در کیلومتر ۳۰ جاده فرعی حیدریه حادثه ای مرگبار را رقم زد.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: این حادثه پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) به علت عدم توجه راننده به جلو حین حرکت رخ داده و به خاطر سرعت بالای خودرو زمان برخورد، عابر پیاده که پیرمرد ۸۵ ساله ای بوده است، در دم فوت می کند.

وی افزود: این حادثه در منطقه مسکونی و جایی که رانندگان باید توجه کامل به جلو داشته باشند، رخ داده، لذا راننده می بایست میزان سرعت خود را تا حد مطمئن حتی پایین تر از سرعت مجاز که ۵۰ کیلومتر در ساعت است، کاهش می داد.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: در مناطق مسکونی هم رانندگان لازم است بیشتراحتیاط کنند و هم عابران می بایست نکات ایمنی را در حین حرکت ازطول و عرض جاده ها رعایت کنند.

مشارکت مردم در زمان وقوع حوادث جاده ای، یک مسئولیت مدنی است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هم چنین با بیان اینکه مشارکت مردم در زمان وقوع حوادث جاده ای، یک مسئولیت مدنی است، گفت: با توجه به اینکه این گونه خطرات به صورت ناگهانی روی می دهند، از همگان می خواهیم به وظیفه شهروندی خود عمل کنند.

سرهنگ شیری اظهار داشت: مجموعه کارکنان پلیس راه در قالب طرح زمستانی کنترل راه های استان، هم اکنون در گردنه ها و مناطق برفگیر استان به صورت شبانه روزی مستقر و مشغول ارائه خدمات به هموطنان می باشند.

وی افزود: حدود ۱۷ تیم مجرب در این طرح مشارکت دارند که علاوه بر کنترل های ترافیکی، به ارائه خدماتی مانند امداد رسانی به مجروحان حوادث و در راه ماندگان با همکاری سایر ارگان های خدمات رسان اقدام می کنند.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع، نواقص و موانع ناگهانی و پیش بینی نشده ای مانند ریزش کوه و سقوط قطعات و اجزای خودروها و بارهای آنها بر روی جاده ها اتفاق می افتد که می تواند باعث ایجاد خطر حتمی شود، در حالی که مجالی برای تاخیر در رفع آن نیست.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: در چنین شرایطی کارکنان پلیس راه با درک به موقع خطرات، رأساً اقدام به رفع خطر و یا ایمن سازی محل تا رسیدن ماموران و تجهیزات راهداری می کنند.

سرهنگ شیری تصریح کرد: البته مشاهده اینگونه خطرات و اقدام برای رفع آنها در حد توان می تواند یک مسئولیت مدنی باشد، که از همگان می خواهیم با توجه به اینکه این گونه خطرات به صورت ناگهانی روی می دهند به وظیفه شهروندی خود عمل کنند و نسبت به گزارش حادثه یا اقدام مستقیم مبادرت ورزند، تا ایمنی جاده ها با مشارکت همگانی دچار اخلال نشود.

والدین زمان استفاده از اینترنت را مدیریت کنند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: خانواده ها باید ساعات استفاده از اینترنت را محدود و به حرف ها و صحبت های فرزندان خود گوش کنند و نحوه استفاده از این فضا را در صورت امکان به فرزندان خود آموزش دهند.

سرهنگ "علی کریمی" در  برنامه زنده تلویزیونی خانواده در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص اینکه رفتار پدر و مادرها در استفاده از فضای مجازی چگونه باید باشد که صحبت های آنها بر فرزندان تاثیر بگذارد، گفت: چون فرزندان شاهد استفاده والدین خود از اینتنرنت هستند لذا خانواده ها باید ساعات استفاده از اینترنت را محدود کنند و به حرف ها و صحبت های فرزندان خود گوش بدهند و نحوه استفاده از این فضا را در صورت امکان به فرزندان اموزش دهند، همچنین در صورت نداشتن دانش استفاده از اینترنت از معلمان مدرسه بخواهند که نحوه استفاده صحیح را آموزش دهند یا می توانند از سایت پلیس فتا آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: البته کارشناسان پلیس فتا در سطح مدارس برای والدین کلاس های آموزشی را برگزار می کنند که می تواند به افزایش دانش و آگاهی خانواده ها کمک شایانی داشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در  خصوص راه های پیشگیری در وقوع حوادث ناگوار و انحراف ها در فضای مجازی در زمان استفاده ی فرزندان و دیگر افراد خانواده گفت: افراد نباید اطلاعات و عکس های شخصی در فضای مجازی منتشر و یا در اختیار دیگران قرار دهند، همچنین نام کاربری و رمز عبور باید محرمانه بماند و در اختیار کسی قرار نگیرد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه کاربران به هیچ عنوان نباید با افرادی که در اینترنت آشنا می شوند ملاقات حضوری داشته باشند، تصریح کرد: همچنین کاربران نباید آدرس و شماره تلفن خود را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به راهکارهای موجود در مدیریت صحیح این فضا گفت: برای مدیریت صحیح محیط سایبر توسط والدین روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها آموزش‌های عالی همگانی و رسانه‌ای در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی، محدود کردن زمان استفاده از اینترنت، نصب و بروزرسانی نرم افزار های امنیتی و مرورگرها و آنتی ویروس ها به صورت دوره ای است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: اعتماد نکردن به اطلاعات یا مطالبی که در اینترنت بارگذاری می شود و دقت در انتشار اطلاعات از دیگر راهکارهای مؤثر به شمار می رود.

سرهنگ کریمی به والدین توصیه کرد: همیشه ارتباط دوستانه خودرا با فرزندانتان حفظ کنید تا آنها بدانند شما آماده صحبت با آنها در زمینه با هر مشکل یا مسئله ای که برای آنها در فضای مجازی رخ می دهد، هستید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه  در پایان گفت: از هموطنان درخواست می¬کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  گزارش تماس حاصل  نمایند.

کد خبر 3863325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha