۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸

اخبار پلیس/

توقیف محموله دستگاه کاغذ خرد کن قاچاق در کنگاور

توقیف محموله دستگاه کاغذ خرد کن قاچاق در کنگاور

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف و توقیف محموله دستگاه کاغذ خرد کن قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین براری بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله دستگاه های کاغذ خرد کن قاچاق از شهرستان های مرزی استان کرمانشاه به سمت استان های مرکزی کشور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کنگاور قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودرو ایویکو به رانندگی فردی ۴۳ ساله و فاقد سابقه کیفری را شناسایی و در یک اقدام به موقع خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۲۷ عدد دستگاه کاغذ خرد کن فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد که کارشناسان ارزش تقریبی محموله را یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ براری با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیونت و دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از صورت جلسه به همراه صاحب محموله قاچاق تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور هدف از برخورد با قاچاق کالا را افزایش کسب و کار، رونق تولید داخلی و احساس امنیت شغلی شهروندان ایرانی و همچنین رضایتمندی مسئولان از پلیس عنوان کرد و از شهروندان خواست: برای مقابله با اقدامات سودجویانه قاچاقچیان، کماکان به همکاری خود با پلیس ادامه دهند.

کشف بیش از ۱۵ تن پودر نیروزا در شهر کرمانشاه

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه از کشف بیش از ۱۵ تن پودر نیروزای قاچاق و دستگیری یک متهم ۳۳ ساله در این زمینه خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی عنوان کرد: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم اهل و ساکن کرمانشاه در یکی از پاساژهای معروف شهر کرمانشاه در امر تهیه و توزیع اقلام قاچاق و داروهای نیروزا فعالیت دارد، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پلیس امنیت عمومی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تأیید خبر فوق، اکیپی از عوامل اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس را به همراه پرسنل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی را به واحد صنفی مذکور اعزام کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این واحد فروش داروهای نیروزا، چاقی و لاغری و ... بیش از ۱۵ تن پودر نیروزا، دو هزار و ۴۰۰ حبه قرص و کپسول نیروزا و دو هزار و ۵۰۰ قلم لوزام آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ رستمی خاطرنشان ساخت: متهم ۳۳ ساله ای در این زمینه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان ساخت: متهم تا پیش از این هیچگونه سابقه دستگیری نداشته و قصد داشته است اقلام قاچاق را در سطح شهر کرمانشاه توزیع کند.

دستگیری سارق حرفه ای با ۲۶ مورد سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای ۲۷ ساله، با ۲۶ مورد سرقت خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار داشت: در پی وقوع دو مورد سرقت مشابه در سطح حوزه کلانتری ۲۲ ظفر، مراتب به صورت ویژه در دستور کار گروهی کارآزموده از عوامل پلیس تخصصی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی و نیز ترسیم چهره سارق طبق اظهارات مالباختگان، در نهایت موفق به شناسایی یک نفر با هویت معلوم ساکن شهر کرمانشاه شدند که با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این سارق ۲۷ ساله در بازجویی های به عمل آمده به ۲۶ مورد سرقت منزل، خودرو، داخل خودرو، قطعات خودرو و جیب بری اعتراف کرده و شناسایی مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شده است، عنوان کرد: اغلب سرقت های شهر کرمانشاه از نوع خرد بوده و از سوی معتادان انجام می شود، لذا همکاری مردم و رعایت توصیه های پلیسی می تواند در کاهش این دسته از جرایم بسیار مؤثر باشد.

اصناف از ارکان امنیت کشور هستند

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه گفت: اصناف از ارکان امنیت کشور هستند و می توان آنها را کمربند ایمنی و امنیتی هر منطقه، شهر و استان دانست.

سرهنگ "احمدعلی اکبری" در جلسه توجیهی- آموزشی اصناف که در تالار شهدای مجمع امور صنفی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به امنیت مطلوب کشور، بیان داشت: امنیت امروز مرهون خون شهدا و مشارکت مردم و اصناف است.

وی به اهمیت نقش اصناف در نظم و امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: اصناف از ارکان امنیت کشور هستند و می توان آنها را کمربند ایمنی و امنیتی هر منطقه، شهر و استان دانست.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس کرمانشاه اضافه کرد: اصناف از مهم ترین اقشار جامعه و سرمایه نظام و کشور می باشند، آنچنان که امام خمینی (ره) نیز از بازار به عنوان بازوی ستبر انقلاب یاد کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بازاریان مورد وثوق پلیس و سایر دستگاه ها بوده و همواره در تحقیقات و بررسی های نظارتی، گزینشی و پلیسی، اصناف محل رجوع بوده اند.

سرهنگ اکبری با تاکید بر ضرورت همکاری اصناف با پلیس، خاطرنشان ساخت: همکاری پلیس و اصناف باید تعاملی دو سویه باشد، چرا که کسب و کار و فعالیت اقتصادی تنها در یک محیط امن امکان پذیر است، از این رو متصدیان هر یک از واحدهای صنفی باید با احساس مسئولیت، همانند یک پلیس عمل کرده و یاری گر نیروی انتظامی در مبارزه با جرایم باشند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آموزش ها و هشدارهای پلیسی توسط اصناف، اظهار داشت: به کار بستن آموزش و هشدارهای پلیس نقشی پیشگیرانه داشته و بیشترین تاثیر را در حفظ اموال اصناف و پیشگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت خواهد داشت.

در بخش پایانی این جلسه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه در زمینه روند و سیر مراحل قانونی کسب پروانه کسب (صلاحیت فردی، ضوابط انتظامی و ترافیکی) و همچنین بایدها و نبایدهای مدیریت و تصدی صنوف مطالبی را به حاضران ارائه کرد.

کد خبر 3864450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha