۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸

مدیر بنادر و دریانوردی قشم:

ترابری ۱۰میلیون نفر سفر و جابجایی ۴.۷میلیون تن کالا در بنادر قشم

ترابری ۱۰میلیون نفر سفر و جابجایی ۴.۷میلیون تن کالا در بنادر قشم

بندرعباس - مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۴.۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی و ترابری بیش از ۱۰ میلیون نفر سفر طی نه ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی طی نشستی به بیان گزارش عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر طی نه ماه نخست سال ۹۵ پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت، ۴ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۱۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد. از این رقم، ۴ میلیون و  ۷۲۰ هزار و ۸۳۰ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۸۲  هزار و ۱۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۷۲ هزار و ۶۶۲ تن کالای صادراتی و ۵۹ هزار و ۶۶۲ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.

موسوی عمده این محموله های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۱۰ تن اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۸۳ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

وی به عملکرد خط مسافری بین المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت پنج  ماه از راه اندازی این خط، یک هزار و ۱۳ نفر مسافر در این مسیر دریایی جابجا شده اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است

کد خبر 3864583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha