۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

۳۵۰۰۰ واحد صنفی در قزوین فعالیت می کنند

۳۵۰۰۰ واحد صنفی در قزوین فعالیت می کنند

قزوین- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار واحد صنفی در استان قزوین فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان صبح دوشنبه با حضور اعضا در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

بررسی مسایل مربوط به مرحله دوم  آزاد سازی ۲۰ درصدی سهمیه آرد نانوایی ها دستور کار اصلی این نشست است.

علی اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این نشست اعلام کرد: ۳۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در استان فعالیت دارند.

کبیری افزود: حدود و حریم صنفی در صدور پروانه کسب نانوائیها با هدف  ایجاد رقابت در افزایش کیفیت پخت نان و بهبود فضای کسب و کار حذف شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای مرحله دوم  آزاد سازی آرد و نان گفت: آزاد سازی نانوایان در حال حاضر  امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین مبنای صدور پروانه کسب نانوایان را  رعایت استانداردهای تعیین شده از سوی سازمانهای استاندارد کشور اعلام کرد و تصریح کرد: اعطای مجوز فعالیت نانوایی براساس شاخصهای تعیین شده انجام خواهد شد.

کبیری خاطر نشان کرد : ایجاد زیر ساختهای لازم در احداث نانواییها جهت استفاده از سوخت دوم به عنوان سوخت جایگزین در موارد اضطراری اجباری است و نانوایان باید در این راستا زیرساخت لازم را فراهم کنند.

وی تصریح کرد :طی بررسی های انجام شده  در برخی از شهرستانها تراکم فعالیت واحدهای صنفی نانوایی  بسیار زیاد است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده که باید اصلاح شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: صدور مجوز برای نانواییها براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت صورت خواهد گرفت.

تصویب ضوابط داخلی اتحادی صنفی نانوایان شهرستان قروین، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در اتحادیه صنفی مشاورین املاک و اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل، خروج از حد نصاب قانونی اتحادیه های صنفی ،ادغادم دو اتحادیه صنفی درب و پنجره سازان با اتحادیه ورقکاران از دستور جلسه های بررسی شده در این نشست بود.

کد خبر 3866357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha