۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷

امام جمعه ایلام:

اذعان به اشتباه در حین مذاکره توجیه بردار نیست

اذعان به اشتباه در حین مذاکره  توجیه بردار نیست

ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اذعان به اشتباه در حین مذاکره توجیه بردار نیست، گفت: این یک واقعیت تلخ است که در برجام هیچ دستاورد و توفیقی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: یکی از ویژگی های مسئولان انقلابی و معتقد به گفتمان انقلاب و امام عدم اعتماد به دشمن است، اذعان به اشتباه در حین مذاکره توجیه بردار نیست بلکه خسارت جبران ناپذیری بر کشور وارد کرد.

وی عنوان کرد: این یک واقعیت تلخ است که در برجام هیچ دستاورد و توفیقی نداشتیم چون دستگاه دیپلماسی  در چند دسال اخیر  بیش از حد به مسئله توافق هسته ای و برجام پرداخت و نه تنها مشکلات اقتصادی در سایه برجام برطرف نشد بلکه  بر مشکلات اقتصادی افزوده شد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دولتمردان می خواستند از طریق کلید حل سیاست خارجی  مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کنند ولی نتیجه برعکس شد چرا که نه تنها اقدامات در حوزه سیاست های خارجی توفیقی نداشتیم  بلکه  از ظرفیت های داخلی غفلت شد و کشور دچار رکود حقیقی نیز شد.خوش بینی بیش از حد به طرفهای خارجی و غربی  و غفلت از اقتصاد مقاومتی  و توانمندی های داخلی   موجب  زمین گیر شدن  اقتصاد  داخلی کشور شد.

وی گفت: عامل اساسی در شکست برجام وعده های دروغین رژیم آمریکاست، اگر در مذاکرات هسته ای به گفتمان انقلاب و امام و رهبری تکیه می کرذدیم  قطعا در  برجام شکست نمی خوردیم  و این همه خسارت بر کشور وارد نمی شد اگر  عضو ارشد تیم مذاکره کننده به دشمن اعتماد نمی کرد  حالا نمی گفتند در اینکه به وزیر خارجه امریکا اعتماد کردم  اشتباه بزرگی مرتکب شدم.

ویحجت الاسلام لطفی تصریح کرد: دانشگاه انقلابی عامل مهم و راهبردی و کلید حل مشکلات کشور از جمله معضلات اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. رهبر فرزانه انقلاب در جمع نخبگان و مدال آوران دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با فعالیتهای علمی فرمودند با حفظ روحیه انقلابی گری در دانشگاه و همراه شدن تلاشهای علمی تعهد دینی و انقلابی و ضروری ترین کار و برنامه ریزی اساسی دانشجویان باشد، ایشان فرمودند پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و کشور را سعادتمند نخواهد کرد بلکه همراه شدن حرکت علمی با آرمان های والای معنوی و انقلابی زمینه ساز به سامان رسیدن مسائل کشور و الگو شدن آن برای منطقه در دنیای اسلام و جهان خواهد بود.

وی با اشاره به ۱۹ دیماه ۵۷ سالگرد قیام مردم قم به رهبری روحانیت و آغاز قیام ملت بزرگ ایران علیه رژیم فاسد و مستبد شاهنشاهی در ایران، افزود: روز ۱۹ دی ماه یاد آور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب ذرین انقلاب اسلامی را در قم در رقم زد، همان روزی که در تاریکی  استبداد و ستم  روزنه ها  را به سوی روشنایی گسترده و روند انقلاب را به گونه ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی  درهم پیچیده شود.

وی با اشاره به سالروز عملیات میمک در ایلام، افزود: عملیات ضربت ذوالفقار میمک در استان ایلام یکی از پیروزی های غرور آفرین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است. ۱۹ دیماه سالگرد عملیات غرور آفرین میمک در استان عزیزمان، عملیات پیروزمندان میمک از تاریخ جنگ تحمیلی اولین عملیات آ فندی که شکست سنگینی بر ارتش بعثی وارد کند و این عملیات باعث شد که رزمندگان برای تهاجم گسترده به ارتش عراق آمادگی  کامل داشته باشند.

امام جمعه الیام تصریح کرد: نقش عشایر بویژه ایل بزرگ خزل و دستاوردهای نیروهای ارتش ژاندارمری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی بدیل و تاثیر گذار را رقم زد یاد و خاطره شهیدان  عملیات بزرگ میمک ضربت ذوالفقار گرامی میداریم و به ارواح حسنه همه شهیدان درود می فرستیم.

کد خبر 3869936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha