۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ورزش در لایحه برنامه ششم شاهد اتفاق‌های خوشایندی است

ورزش در لایحه برنامه ششم شاهد اتفاق‌های خوشایندی است

رئیس فراکسیون ورزش وضعیت مصوبات حوزه ورزش را در برنامه ششم بی‌بدیل دانست و گفت: خوشبختانه در برنامه اتفاق‌های خوشایندی برای ورزش افتاده که می‌تواند تحول این حوزه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا تابش  جایگاه و وضعیت مصوبات حوزه ورزش را در لایحه برنامه ششم توسعه بی‌بدیل و بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در لایحه برنامه اتفاق‌های خوشایندی برای ورزش افتاده که می‌تواند تحول این حوزه را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین در توضیح برنامه‌های درنظر گرفته شده برای حوزه ورزش در برنامه ششم، افزود: ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده -که حدود هزار ۲۵۰ میلیارد تومان می‌شود- به ورزش اختصاص یافته است که هزینه‌کرد این بودجه نیز به توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان، توسعه ورزش مناطق محروم و همچنین معلولین اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: بخشی از عوارض سیگار که مبلغی حدود ۵۵۰ میلیارد تومان است، علاوه بر حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش و بهداشت برای وزارت ورزش در نظر گرفته شده که به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: همچنین مصوبه‌ای در لایحه برنامه ششم، ناظر به اینکه هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی برای توسعه اماکن ورزشی به‌عنوان مالیات تلقی می‌شود، تاثیر بسزایی در حل مشکلات حوزه ورزش خواهد گذاشت؛ درواقع طبق این مصوبه خیرین این حوزه از مشوق های مالیاتی برخوردار می‌شوند لذا تمایل بیشتری به ساخت اماکن ورزشی پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبات برای ورزش معلولین، جانبازان، روستایی، عشایر و شهری، مدارس و ... توأمان بوده است، دراین خصوص که چقدر امکان اجرایی شدن آن‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه وجود دارد، توضیح داد: مصوبه مربوط به مالیات ارزش‌افزوده یک مصوبه «دست به نقد» محسوب می‌شود چراکه حتی نیاز به تخصیص -که ممکن است آن را کم یا زیاد کند- نیز ندارد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با خانه ملت اضافه کرد: چگونگی اختصاص یک سوم عوارض سیگار به حوزه ورزش نیز به سیاست‌های دولت همچون اینکه چقدر سیگار وارد شود، قیمت آن چقدر باشد و میزان سیگارهای قاچاقی بستگی دارد؛ همچنین معافیت از مالیات به نسبت تزریق پول و کمک به حوزه ورزش توسط افراد حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

کد خبر 3870518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha