۲۰ دی ۱۳۹۵، ۹:۱۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتشار دفتر شعر تازه عبدالجبار کاکایی/ حال من دست خودم نیست

انتشار دفتر شعر تازه عبدالجبار کاکایی/ حال من دست خودم نیست

عبدالجبار کاکایی از آماده انتشار شدن دفتر شعر تازه‌ای از خود با عنوان «حال من دست خودم نیست» خبر داد.

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا در گفتگو با خبرنگار مهر از آماده انتشار شدن دفتری تازه از اشعار خود با عنوان «حال من دست خودم نیست» خبر داد و گفت: این کتاب شامل آخرین ترانه‌ها و غزل‌های من است که از میان کارهای تازه و منتشر نشده‌ام و به انتخاب خودم در این کتاب قرار گرفته است. در واقع از میان اشعارم آنهایی را که از نظر خودم قابل انتشار بود را در این کتاب قرار دادم که از سوی انتشارات فصل پنجم در دست انتشار است.

وی ادامه داد: غزل‌های من در این مجموعه تازه به طور عمومی اجتماعی است و در ادامه غزل‌های مجموعه سابقم؛ «حبس سکوت» سروده شده است در بخش ترانه نیز به طور مشخص ترانه‌ها با رویکرد عاشقانه و نیز عرفانی و معرفتی سروده شده است.

کاکایی افزود: حس خودم این است که در ترانه‌سرایی به روال سابقم پیش رفته‌ام اما در سرایش غزل تغییراتی حاصل شده که عبارت است از روان‌شدن و ساده تر شدن زبان. به عبارت دیگر در این مجموعه بیش از «حبس سکوت» شاهد روان‌شدن و ساده‌شدن زبان هستیم که به نظر من از تاثیرات ترانه است و غزل من را به سمت ساده‌تر سخت گفتن کشانده است.

این شاعر در همین زمینه گفت: به باور من وقتی کلام در شعر از پیچیدگی دوری می‌کند، عیار شعر حاصل از خود را ارتقا می‌بخشد. به باور من ترانه و ورود من به این فضا چنین تاثیری را روی شعر من داشته است.

کد خبر 3870786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha