۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور:

سالانه ۱۰۰ هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا می‌گیرند

سالانه ۱۰۰ هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا می‌گیرند

یزد ـ مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور گفت: سالانه ۱۰۰ هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم مطهرنژاد ظهر امروز در مراسم راه اندازی کارگاه خیاطی بنیاد تعاون زندانیان استان یزد اظهار داشت: یکی از مواردی که می تواند در جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان و تکرار جرم جلوگیری کند، داشتن شغل و درآمد مناسب است.

وی عنوان کرد: از آنجا که اغلب زندانیان بعد از خروج از زندان با مشکل اشتغال مواجه هستند، تلاش شده آموزش‌های فنی و مهارتی به آنها ارائه شود تا بتوانند به طور مستقل مشغول به فعالیت شوند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور با تاکید بر اینکه رسالت بنیاد تعاون زندانیان کشور، توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه است، عنوان کرد: برای تحقق این امر ابتدا زندانیان با کمک سازمان آموزش فنی‌ و حرفه ‌ای و سازمان زندان‌ها آموزش‌های لازم را فرا می گیرند.

مطهر ‌نژاد با بیان اینکه خروجی آموزش در این سازمان‌ها در سال یکصد هزار نفر بوده است، افزود: بعد از فراگیری آموزش‌ها مددجویان می‌توانند در کارگاه‌های بنیاد تعاون مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در ۷۶۰ نقطه از کشور کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دام و طیور و آبزیان برای اشتغال به کار مددجویان زندانها فعال است.

مطهرنژاد ادامه داد: مددجویان در این کارگاه‌ها در ازای فعالیتی که انجام می‌دهند، دستمزد می‌گیرند که این امر توانمندسازی خود و خانواده‌های آنها را به دنبال دارد و به بازگشت آنها به جامعه کمک موثری می کند.

کد خبر 3870966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha