۲۲ دی ۱۳۹۵، ۹:۴۲

شاهکار جین آستین؛

رمان مصور «غرور و تعصب» منتشر شد

رمان مصور «غرور و تعصب» منتشر شد

ترجمه فارسی از اقتباسی که لورنس سیچ از کتاب «غرور و تعصب» اثر معروف «جین آستین» انجام داده است، در قالب یک رمان ‌مصور در کتابفروشی‌ها عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه رمان‌های جین آستین از پرخواننده‌ترین آثار ادبی جهان محسوب می‌شوند و حدود دویست سال است که نسل‌های پیاپی مسحور نوشته‌های او شده‌اند. فیلم‌های بسیاری با اقتباس از این آثار ساخته شده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به عقل و احساس (۱۹۹۵) به کارگردانی آنگ لی و  غرور و تعصب (۲۰۰۵) به کارگردانی جو رایت اشاره کرد.

جین آستین، قلمی طناز داشت و با روحیات انسان‌ها به‌خوبی آشنا بود. موضوع بیشتر رمان‌های او عشق و ازدواج است. جین آستین در بستر زندگی خانوادگی و اجتماعی به بررسی و تحلیل انسان‌ها و روابط میان آن‌ها می‌پردازد و همچون یک روانشناس آن‌ها را موشکافی می‌کند.

رمان «غرور و تعصب» دومین رمان جین آستن است که آن را در سال ۱۷۹۶، زمانی که تنها ۲۱ سال داشت، نوشت؛ اما کتاب تا سال ۱۸۱۳ چاپ نشد. گرچه این اثر سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفت، بسیاری از منتقدان آن را بهترین اثر آستین می‌دانند.

این اثر یکی از بی‌نظیرترین رمان‌های ادبیات انگلیس است که توانسته ویژگی‌های فرهنگی مردم عامه زمان خود را به‌شکلی طبیعی در داستان جلوه دهد. داستان، ماجرای دختری از طبقه متوسط است که مردی مغرور از طبقه ثروتمند به او علاقه‌مند می‌شود.

نشر چترنگ، ترجمه سبا هاشمی نسب را از اقتباسی که لورنس سیچ از «غرور و تعصب» جین آستین انجام داده است، در قالب یک رمان ‌مصور ۱۰۷ صفحه‌ای در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۲۲ هزار تومان، منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

کد خبر 3871396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha