۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹

در همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت؛

روایت وزیر بهداشت از آخرین ملاقاتش با آیت الله هاشمی رفسنجانی

روایت وزیر بهداشت از آخرین ملاقاتش با آیت الله هاشمی رفسنجانی

وزیر بهداشت با اشاره به آخرین دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت با اشاره به دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آخرین ساعات حیات ایشان انجام شد، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه و به ویژه روز گذشته، آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند و مطمئن بودند که کشور از گردنه و مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چندین سال پیش از خود عبور کرده بود و فقط به ملت و مصالح و منافع آنان فکر می کردند و به همین خاطر، تمام مصیبت هایی که به ایشان تحمیل شد را شیرین دیدند و آنها را به جان خریدند.

هاشمی اظهار داشت: ایشان تا آخرین لحظه عمرشان در مسیری حرکت کردند که آرزوی شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل بود و برای خدمت به مردم، هیچ تفاوتی بین روز آغاز و پایانی عمر وجود نداشت و از صبح تا شب تلاش می کردند.

وزیر بهداشت گفت: چند ساعت قبل از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی با ایشان جلسه داشتم و آرزویی که داشتند، ساخت کشور، آرامش آن، پیشگیری از دو قطبی شدن کشور و تنازعاتی بود که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور در مسیر کشور، مهلک است.

هاشمی با بیان اینکه ایشان در عین امید به آینده کشور، نگران دو قطبی شدن جامعه بودند، افزود: آقای هاشمی در دشمن شناسی نمره فوق العاده ویژه ای داشتند و نگران بودند که خناسان و دشمنان، تمام دستاوردهای انقلاب که هزینه های بسیار زیادی برای آن پرداخت شده را از بین ببرند بنابراین بهترین کار، حفظ وحدت، توکل به خدا و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: همه جریانات و افرادی که بر خلاف مسیر وحدت کشور حرکت می کنند را باید شناخت و ریشه آنها را خشکاند و باید از خودمان شروع کنیم و انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه نگیریم و از نفس و اطرافیان خودمان آغاز کنیم البته این برای مسئولان رده بالا، بیشتر صدق می کند اگر بخواهیم راه بزرگان را گم نکنیم، باید به اهداف آنها فکر کنیم و از خودمان عبور کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مردم عزیز و شریف ایران، چهره شناخته شده ای بودند و تمام زندگی ایشان، خدمت به مردم، مبارزه و تلاش در جهت احیای ارزش های اخلاقی، اسلامی، ارتقای معیشت مردم، استقلال کشور و آزادی های فردی و اجتماعی بود.

وی یادآور شد: باید نگاهمان به همدیگر، مهربانانه، اعتمادآمیز و نوعدوستانه باشد و باید قبول کنیم که مرگ برای همه رخ می دهد و از جمله موارد نادری است که دروغ نیست از سال گذشته تا کنون آیت الله مهدوی کنی، طبسی، موسوی اردبیلی و امروز هاشمی رفسنجانی از میان ما رفتند و ما هم دیر یا زود خواهیم رفت اما فقط، اعمال و نیکی یا بدی هایمان خواهد ماند.

هاشمی با اشاره به تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئولان شهر ری در ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در این منطقه، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان و سایر بخش های بیمارستانی در شهر ری باشیم اما در این منطقه از استان تهران، نیازمند احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی هستیم و اطمینان دارم که در دوره بعد، بتوان با عبور از مشکلات اقتصادی، سرمایه گذاران را برای احداث این بیمارستان در این منطقه متقاعد کنیم.

همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت همزمان با بزرگداشت حضرت آیت‌الله فیروزآبادی در شهر ری برگزار شد.

آیت الله سیدرضا فیروزآبادی سیاستمدار، روحانی و نیکوکار ایرانی و از نمایندگان مجلس شورای ملی در چهار دوره مختلف بود.

وی از محل حقوق ماهیانه خود از مجلس شورای ملی و با همکاری خیرین بیمارستان فیروزآبادی شهر ری را بنا کرد.

وی در سال ۱۳۴۴ در ۹۳ سالگی درگذشت و در مسجدی که به نام خودش در شهر ری است، به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم، وزیر بهداشت از فرزند ارشد آیت الله العظمی مرحوم حاج سیدرضا فیروزآبادی تقدیر کرد.

کد خبر 3873215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha