۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

تاریخ هیچگاه آیت الله هاشمی را از یاد نمی برد

تاریخ هیچگاه آیت الله هاشمی را از یاد نمی برد

رشت-مدیرکل تبلغات اسلامی گیلان با تأکید براینکه تاریخ هیچگاه آیت الله هاشمی را از یاد نمی برد، افزود: دشمنان او به دلیل نگاه سیاسی بالای او همیشه ایام ایشان را مورد هدف قرار می دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال یاری در مراسم بزرگداشت «آیت الله هاشمی رفسنجانی» که ظهر پنج شنبه در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد و عالم وارسته و از یاران امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این روحانی مبارز از آغاز مبارزات انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) بود، افزود: نقش ایشان در پیروزی های انقلاب اسلامی غیرقابل انکار و بی بدیل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ویژگی های مجاهدان راستین و انسان های خدمتگذار، گفت: رمز ماندگاری و محبوبیت این انسان ها وجود ویژگی های همانند اخلاص، تقوا، شجاعت، آزادگی، شهامت و مبارزه با ظلم، استکبار ستیزی و وفای به عهد است.

وی با بیان اینکه این ویژگی هایی در «آیت الله هاشمی رفسنجانی» به عنوان یک مبارز و مجاهد وجود داشت، خاطرنشان کرد: «مجاهد متعهد» عنوانی بود که امام خمینی (ره) بعداز سوء قصد و ترور نافرجام ایشان نام بردند که به معنی انسانی که از صفت جهاد و تعهد برخوردار است.

حجت الاسلام یاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، زمان حیات بنیانگذار انقلاب اسلامی و بعد از ارتحال ایشان را سه فصل از زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و تصریح کرد: وی با پرورش و تکامل در مکتب امام خمینی (ره) توانست به بلوغ فکری رسیده و حفاظت و حراست از آرمان های امام خمینی (ره) را برای خود تکلیف بداند.

وی با بیان اینکه ایشان در طول دوران خدمت خود در انقلاب اسلامی همیشه پیرو و یار امام و رهبری معظم بود، افزود: با مرور زندگی این روحانی مبارز می توانیم به نقش تأثیرگذار او در پیروزی انقلاب اسلامی پی ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برخی می خواهند چهره این عالم مجاهد و مبارز نستوه را خدشه دار کنند، گفت: آیت الله رفسنجانی در بدترین دوران و شرایط در کنار امام خمینی (ره) بوده و برای عزت و عظمت اسلام و امت اسلامی به مبارزه پرداخته است.

وی همچنین به ولایت پذیری و پیوندعمیق او با ولایت فقیه اشاره کرد و ادامه داد: کمتر کسی همانند ایشان پیدا می شود که از نظر اخلاقی، سیاسی، اقتصادی دارای چنین توانمندی های باشد.

حجت الاسلام یاری با تأکید براینکه تاریخ هیچگاه چنین مردی را از یاد نمی برد، افزود: دشمنان او به دلیل نگاه سیاسی بالای او همیشه ایام ایشان را مورد هدف قرار می دادند.

کد خبر 3875195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha