۲۳ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱

امام جمعه آستانه اشرفیه:

آیت الله هاشمی رفسنجانی سرمایه انسانی بی نظیر انقلاب اسلامی بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی سرمایه انسانی بی نظیر انقلاب اسلامی بود

شفت-امام جمعه آستانه اشرفیه آیت الله هاشمی رایک سرمایه انسانی بی نظیر برای انقلاب اسلامی دانست وافزود: یکی از ویژگی های شاخص وی وفای به عهد بوده که تاپایان عمرخود به آن وفادار و پایبند ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدی در مراسم بزرگداشت «آیت الله هاشمی رفسنجانی» که غروب پنج شنبه در مسجد جامع شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: هاشمی یار صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به حضور پرشور و عظیم ملت ایران در تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: این نشان دهنده قدرشناسی و قدردانی از زحمات روحانی مجاهد و مبارز است.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه «آیت الله هاشمی رفسنجانی» تمامی عمر خود را در راه اسلام، انقلاب و نظام اسلامی صرف کرده است، گفت: ایشان از ابتدای ورود خود به حوزه علمیه قم با عالمان بزرگی همچون امام خمینی (ره) آشنا شد.

وی  این آشنایی را دلیلی برای تغییر مسیر و ایجاد تحول در زندگی فردی و اجتماعی «آیت الله هاشمی» عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه دوران زندگی اجتماعی این عالم بزرگوار بیش از ۷۰ سال را شامل می شود.

ساجدی با اشاره به اینکه در هر دوره از زندگی شاهد بروز و ظهور یک بُعد از شخصیت وی بودیم، تصریح کرد: او نیز همانند هر موجود بشری دچار اشتباه و خطا شد.

وی با بیان اینکه حرف، فکر و عمل آیت الله هاشمی قابل نقد و ارزیابی است، ادامه داد: اما آنچه که به عنوان برآیند این هفت دوره از زندگی وی مشاهده می شود سبب شده که حتی مخالف او را مورد تحسین قرار دهند.

امام جمعه آستانه اشرفیه «آیت الله هاشمی» را یک سرمایه انسانی بی نظیر برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: متاسفانه برخی خدمات و تلاش های این روحانی مجاهد را نادیده گرفته و به تخریب وی پرداختند.

وی در ادامه به پیوند و رابطه ناگسستنی مرحوم آیت هاشمی رفسنجانی با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: هیچ کس به اندازه ایشان مشاور امین و یار صدیق و مورد اعتماد امام راحل نبود.

حجت الاسلام ساجدی با اشاره به ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و شرایط حساس و تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران بعد از ایشان، یادآورشد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با نقشی بی بدیل و تأثیرگذار در اداره مجلس خبرگان رهبری توانست طی چند ساعت با همراهی و حمایت این مجلس خلاء وجود امام راحل را با برگزیده شدن مقام معظم رهبری پُر شد.

وی با بیان اینکه وفای به عهد یکی از ویژگی های شاخص شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است، اظهار کرد: از زمان انتخاب رهبری معظم تا پایان عمر خود به این عهد پایبند و وفادار ماند.

امام جمعه آستانه اشرفیه هاشمی را عالمی اندیشمند متعهد به موازین و مبانی اصیل اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: اینها مواردی بود که بنیان های نظام اسلامی و انقلاب اسلامی برآن استوار است.

وی همچنین با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری و موارد بیان شده در خصوص آیت الله هاشمی و نوع روابط میان این دو بزرگوار، تصریح کرد: هردو این شخصیت های بزرگ بیان کردند که به رغم وجود اختلاف نظر و عقیده در برخی موارد ولی هیچ چیز نتوانست به دوستی دیرین آنها خدشه ای وارد کند.

کد خبر 3875335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha