۲۵ دی ۱۳۹۵، ۸:۲۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز:

۱۶ شکارچی غیرمجاز در شهرستان البرز دستگیر شدند

۱۶ شکارچی غیرمجاز در شهرستان البرز دستگیر شدند

قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: در نه ماهه سال جاری ماموران و کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری ۱۶ نفر متخلف محیط زیستی شده اند.

سیاوش غیاثوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز حیات وحش توسط افراد سودجو و قانون شکن، کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تعداد ۵۰۱ نفر- روز پایش روزانه و ۹۲ نفر-روز پایش شبانه را در سطح زیستگاه های شهرستان البرز انجام داده اند.

وی افزود: پیرو ماموریت های انجام شده ۱۶ نفر متخلف محیط زیستی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت تعیین و اعلام مجازات به مراجع قضایی معرفی شده اند. وی گفت ۶ نفر به اتهام شکار غیر مجاز، ۴ نفر به اتهام شروع به شکار با سلاح غیر مجاز، ۴ نفر به اتهام تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز، یک نفر به اتهام زنده گیری و نگهداری حیات وحش و یک نفر نیز به اتهام قطع درخت به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز بیان کرد: از متخلفین ۳ قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دولول قاچاق، ۲۳ عدد فشنگ ساچمه کالیبر ۱۲،   لاشه ۱۴ قطعه پرنده وحشی از گونه های کبک، کبوتر چاهی، یاکریم و سار و یک بطانه سنجاب ایرانی زنده کشف و ضبط شده است.

وی در پایان اعلام کرد، کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت های مخرب محیط زیست اقدام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است. همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار غیرمجاز و فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.

کد خبر 3876023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha