۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به محرومان

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به محرومان

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به محرومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش کشاورزی و دام‌پروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد فراوان دارد وبر این اساس هم‌اکنون دام‌پروری و کشاورزی با حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ طرح بیشترین و شیلات با هشت طرح کمترین طرح‌های امداد را شامل شده است.

اهرابی با تشریح عملکرد و دستاوردهای این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی مددجویان تصریح کرد: امسال حدود یک هزار طرح اشتغال بااعتبار بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع بانک‌ها وامداد به اجرا رسیده است.

وی در رابطه با تأمین منابع این تسهیلات افزود: برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال کمیته امداد، حدود ۹ میلیارد تومان آن از محل منابع بانک‌ها و حدود چهار میلیارد تومان هم از محل منابع امداد هزینه شده است البته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هم از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع تلفیقی تأمین‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: از مجموع طرح‌های به اجرا رسیده بیش از ۳۱۴ طرح در بخش خدمات، ۷۱ طرح در بخش فعالیت‌های صنعتی، ۵۴ طرح صنایع‌دستی، ۴۷۱ طرح دام‌پروری، ۷۶ طرح هم کشاورزی است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۸ هزار طرح اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد در حال فعالیت است که با توجه به اینکه استان در بخش کشاورزی و دام‌پروری و پراکندگی جمعیت در روستاها ظرفیت و استعداد دارد، دام‌پروری و کشاورزی با حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ طرح بیشترین و شیلات با هشت طرح کمترین طرح‌های امداد را شامل شده است.

اهرابی افزود: کمیته امداد امام (ره) به موضوع اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اهتمام و توجهی خاص و ویژه‌ای دارد وبر این اساس تمام اهتمام خود را بکار بسته تا با راه‌اندازی طرح‌های اشتغال زمینه خودکفایی و توانمندی مددجویان را فراهم کند و به همت کمیته امداد استان از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۱۱ هزار از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به خودکفایی رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد هستیم کمیته امداد خراسان شمالی نظارت‌های لازم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را داشته و به همین خاطر کم‌ترین انحراف را دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۹ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، بنابراین امداد در تلاش است با اجرای طرح‌های اشتغال برای این افراد زمینه کاهش آسیب‌ها و توانمندی این خانواده‌ها را فراهم کند. هم‌اکنون حدود ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغال این نهاد توسط زنان سرپرست خانوار این نهاد در حال فعالیت هستند.

اهرابی یادآور شد: کمیته امداد به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی برای اشتغال کارجویان موردحمایت، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی اشتغال در سال به کارفرمایان پرداخت می‌کند.

کد خبر 3876572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha