۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷

نماینده قصرشیرین در مجلس خبر داد:

تجارت کوله‌بری از فردا در مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته می‌شود

تجارت کوله‌بری از فردا در مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته می‌شود

کرمانشاه- نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت کوله‌بری از فردا یکشنبه در مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته می‌شود.

فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تجارت چمدانی یا کوله‌بری از فردا یکشنبه بیست و ششم دی ماه برای ورود کالاهای خارجی از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته می‌شود.

وی با اشاره به امکان واردات ۷۵ قلم کالای مجاز از طریق فعالیت کوله‌بری تصریح کرد: صاحبان بار و کوله‌بران مطلع باشند که خروج انبوه کالا از قصرشیرین ممنوع است و کالاهای وارده باید در مغازه های سطح شهر قصرشیرین بفروش برسد.

تجری با اشاره به تلاش نمایندگان برای از سرگیری فعالیت کوله‌بری گفت: هر صاحب بار می‌تواند به ازای هر ۱۰ کوله بر، روزانه به ارزش۲۰ میلیون تومان کالا وارد قصر کند و به ازای استفاده از کارت مرزنشینی  باید ۱۰۰ هزار تومان به دارندگان این کارت در روستاها پرداخته شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پرداخت ۳۰ هزار تومان بابت دستمزد به کارگران حمل کالاهای وارداتی کوله بری گفت: خرید کالاهای کوله بران برای مصارف شخصی و خصوصی از سوی مسافران ممنوع نیست.

وی اما به ممنوعیت واردات موادغذایی از طریق فعالیت کوله بری اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام رفاه حال مرزنشینان قصرشیرین است و انتظار می‌رود بُنیه اشتغال این شهرستان با از سرگیری فعالیت کوله بری افزایش یابد.

تجری در ادامه توسعه گمرک مرزهای پرویزخان و سومار را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از ظرفیت بازارچه‌های مرزی بدرستی استفاده کرد.

کد خبر 3876701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha