۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:

ساماندهی مشاغل مزاحم نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

ساماندهی مشاغل مزاحم نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

اصفهان - عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان گفت: برای ساماندهی مشاغل مزاحم نیازمند مشارکت بخش خصوصی، ارائه تسهیلات بانکی و حمایت‌های دستگاه های متولی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید فولادگر ظهر شنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی اظهار داشت: در نظرسنجی‌های معاونت پژوهش از مردم شهر اصفهان، اولویت اول بعضی از مناطق انتقال مشاغل مزاحم ذکر شده بود که نشان می‌هد ما هنوز ما در رفع این معضل موفق نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رفع این مشکل همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های دولتی، شهری و صنفی را می طلبد، افزود: برخی از مشاغل مزاحم با توجه به ضوابط محیط زیستی باید به شعاع بالاتر از ۵۰ کیلومتر انتقال پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ساختار خدمات شهری نه از لحاظ جایگاه مدیریتی و نه از نظر کمیت نیروی انسانی وضعیت مناسبی وجود ندارد، تاکید کرد: حجم کار سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری بسیار زیاد است به نوعی که عمده تمرکز بر میادین و بازارهای روز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر وضعیت رکود شدید اقتصادی تاثیر بسیار منفی در رفع این معضل داشته است، افزود: افراد شاغل در برخی مشاغل جزو قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه هستند و بنیه اقتصادی لازم برای جابه جایی را ندارند؛ بر این اساس نیازمند تسهیلات بانکی و حمایت‌های دستگاه های متولی هستیم.

فولادگر با اشاره به اینکه انتقال برخی از مشاغل به خارج از شهر موجب افزایش هزینه تولید و یا خدمات این واحدها می‌شود و بازار فروش آنها را دچار اختلال می کند، گفت: تشکیل مدیریت ساماندهی مشاغل در معاونت خدمات شهری و تقویت ساختار مدیریتی و نیروی انسانی آن در مناطق باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این راستا همچنین  نیازمند تامین زمین با قیمت مناسب هستیم، تاکید کرد: همچنین باید با همکاری کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون امور زیربنایی و دیگر نهادهای مرتبط در زمینه عدم دریافت هزینه های تفکیک و صدور پروانه ساختمان، ارائه تسهیلات بانکی و غیر بانکی ارزان قیمت و تسهیل در صدور مجوزهای لازم شغلی اقدام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویتِ بخش ساماندهی مشاغل در سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و تخصیص اعتبارات بیشتر در این زمینه اظهار داشت: جلب مشارکت بخش خصوصی توسط سرمایه گذاران یا مشارکت با صاحبان مشاغل مزاحم نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین هماهنگی با مجمع امور صنفی در صدور مجوزهای کسبی و عدم صدور مجوزهای جدید برای مشاغلی که مزاحمت با آلایندگی دارند، نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 3876841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha