۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵

مدیر پخش فراورده‌های نفتی گلستان:

مشترکان گاز طبیعی در گلستان سوخت دوم ذخیره کنند

مشترکان گاز طبیعی در گلستان سوخت دوم ذخیره کنند

گرگان- مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گلستان با تأکید بر اینکه همه مشترکان گاز طبیعی استان باید سوخت دوم ذخیره کنند، گفت: آمادگی کال برای حضور در شرایط اضطراری راداریم.

امیر بنی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی ازنظر گازرسانی وجود ندارد اما تأکید می‌کنیم تمام مشترکان گاز طبیعی سوخت دوم را ذخیره‌سازی کنند.

وی افزود: این تأکیدها برای شرایط اضطراری است و در طول سال انجام می‌شود و از سال ۱۳۸۶ به بعد هم شرکت پخش فراورده‌های نفتی و هم مدیریت بحران و شرکت گاز در سه استان شمالی بارها برای ذخیره‌سازی سوخت دوم به سازمان‌های متولی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تأکید کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گلستان ادامه داد: هم‌اکنون ذخیره‌سازی خوبی در استان انجام‌شده و مشکلی در تأمین هیچ‌یک از فراورده‌های نفتی در گلستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مطابق سال‌های گذشته از حدود دو ماه قبل نیروگاه علی‌آباد و کارخانه‌های بزرگ استان از سوخت جایگزین گاز طبیعی استفاده می‌کنند تا گاز بخش خانگی پایدار باشد.

بنی کریمی خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما اکثر مصرف‌کنندگان گلستانی سوخت دوم را دریافت کرده‌اند و این تأکیدها به این منظور است که در شرایط اضطرار بخش تولید و خدمات استان دچار مشکل نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گلستان به میزان مصرف فراورده‌های نفت و گاز در استان اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون مصرف روزانه بنزین گلستان یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر، نفت سفید ۴۰۰ هزار لیتر و نفت و گاز (گازوئیل) استان بدون احتساب نیروگاه علی‌آبادکتول یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر است.

افزایش ۲۱ درصدی مصرف نیروگاه علی‌آبادکتول

بنی کریمی با اشاره به اینکه مصرف سوخت دوم (گازوئیل) نیروگاه علی‌آبادکتول نسبت به سال گذشته در این زمان ۲۱ درصد افزایش‌یافته است، بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت ذخیره‌سازی فراورده‌های نفتی استان خوب است و گلستان آمادگی کامل برای حضور در شرایط اضطراری و تحویل سوخت دوم به واحدهای تولیدی و صنعتی را دارد.

وی متذکر شد: هم‌اکنون موجودی فراورده‌های نفتی گلستان در انبار نفت گرگان و گنبدکاووس شرایط ایده آلی را دارا است.

کد خبر 3877265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یکی ازشهروندان گنبدی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      0 0
      سلام باتوجه به تجربه سال۸۶ چرافکری برای این معضل نشده و به امیدگاز ترکمنستان بودند لااقل خط لوله آماده میکردند تا کمبود نباشد تا الان چه کنیم چه کنیم نباشه باتشکر