۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵

رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان:

فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی نهادینه شود

فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی نهادینه شود

همدان - رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان گفت: فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در واحدهای تولیدی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رهبر ظهر دوشنبه نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع استان اظهار کرد: در دنیای کنونی و شرایط موجود دیگر نمی توان به شکل سنتی فعالیت اقتصادی انجام داد.

وی با بیان اینکه تاثیر تکنولوژی و فناوری در فعالیتهای اقتصادی انکار ناپذیر است، افزود: اکنون در فعالیتهای اقتصادی نمی توان به شکل سنتی کیفیت را بالا برد و بازار را شناخت و کنترل کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان با تاکید بر اینکه زمان فعالیتهای اقتصادی به صورت سنتی گذشته است، عنوان کرد: از ابتدا که مطالعه برای راه اندازی یک واحد تولیدی آغاز می شود مباحث اطلاعات و فناوری مورد نیاز است.

رهبر اضافه کرد: اگر اطلاعات به موقع مورد بهره برداری و پردازش قرار نگیرد به طور قطع انجام فعالیت اقتصادی آنچنان که باید موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه دیگر تولیدهای یدی و دستی جدای از بحث هنرهای دستی بدون تکنولوژی در حجم انبوه جوابگو نیست، گفت: کنترل کیفیت محصولات با استفاده از تکنولوژی و پردازش اطلاعات امکان پذیر است.

رهبر با اشاره به اینکه باید با دست یافتن به تکنولوژی به وضعیت ایده آل صنعت برسیم، بیان کرد: برای این دسترسی الزاماتی لازم است و یکی از الزامات فرهنگ سازی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان فناوری اطلاعات را جزء جدای ناپذیر از حوزه صنعت دانست و افزود: در حال حاضر با صنعتی روبرو هستیم که در پیچ و خم اولیه کار با ناخوشی روبرو و بیمار است.

وی همچنین با بیان اینکه اهالی صنعت باید خودشان به فکر باشند، عنوان کرد:  واحدهای انگشت شماری از سیستمهای فناوری استفاده می کنند.

رهبر با اشاره به مشکلات مختلفی که واحدهای صنعتی و تولیدی با آن مواجه هستند، گفت: مشکلات حوزه مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی و دیگر بخش ها مباحثی هستند که واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی با آن درگیرند و در شرایط و مشکلات موجود، واحدهای تولیدی ایثارگری می کنند.

رهبر در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از سیستمهای اطلاعاتی و فناوری در واحدهای تولیدی نهادینه شود.

کد خبر 3878729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha