۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:

بدون حضور زنان توسعه پایدار نخواهیم داشت

بدون حضور زنان توسعه پایدار نخواهیم داشت

اصفهان- معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: بدون حضور زنان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و غیره توسعه پایدار نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا اخوان نسب صبح چهارشنبه، در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور شناسایی زنان توانمند در اصفهان در گام اول اقدام به برگزاری نخستین همایش جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه در اصفهان کردیم.

وی بیان داشت: در این همایش در ابتدا تلاش کردیم زنان موفق اصفهان را شناسایی و به عنوان الگو معرفی کنیم که همه بدانند زنانی هستند که با تمام امکانات دست به تولید می زنند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: فراخوان ارسال مقالات به این همایش از ۲۳ آبان امسال آغاز شده است و ۹ دی آخرین زمان برای ارسال چکیده مقالات به این همایش بود و ۱۶ بهمن آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تعیین شده است.

زن موفق کسی است که خود را سالم به خانه برساند

وی با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و هیچ ‌کس ظرفیت بانوان در زمینه های مختلف را نمی ‌تواند انکار کند، افزود: برای مشخص شدن جایگاه زنان در اقتصاد پایدار تصمیم گرفتیم تا همایشی در ارتباط با بهینه‌کاوی فعالیت اقتصادی زنان برگزار کنیم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هدف نخست ما این است که ابتدا بانوان موفق در حوزه‌های مختلف اقتصادی را شناسایی و زمینه استفاده از توانایی آنها را فراهم کنیم.

وی گفت: این همایش روش‌ های علمی در نسل جوان را با شیوه‌ های کاربردی شناسایی و استخراج می کند.

اخوان نسب با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی راه را برای بانوان موفق در حوزه اقتصادی باز می‌کند، افزود: در جامعه ما نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌ دهند بنابراین برای تحقق توسعه پایدار باید توانایی بانوان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: ارتقای جایگاه بانوان در حوزه‌های اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه زنان ما دانشمند شده ولی توانمند نشده‌ اند، گفت: باید مشارکت همه جانبه زنان برای افزایش توانمندی زیاد شود و زنان در حوزه‌ های تصمیم‌ گیری مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از تعاریف زن موفق این است که بتواند اگر از صبح تا شب بر سرکار است، خود را سالم به خانه برساند، ادامه داد: یکی از شاخص‌ های زنان موفق ریسک‌ پذیری است و ریسک‌ پذیری، نقش بسیار مهمی در موفقیت بانوان ایفا می کند و زنانی که در جامعه امروز بتوانند زمان و خانواده خود را بخوبی مدیریت کنند، موفق هستند.

کد خبر 3880532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha