۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی:

دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی تغییر رویه دهند

دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی تغییر رویه دهند

ارومیه - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانشگاه ها باید از حالت نظری و تئوری به عملی و کارآفرینی تغییر رویه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، امید بزرگ حداد ظهر چهارشنبه در نشست ایده های برتر مدرسه کسب و کار و تجلیل از رسانه های گروهی استان با بیان اینکه دانشگاه ها نقش محوری در عمل به اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند اظهارداشت: باید این نقش به خوبی در جامعه تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در حوزه کسب و کار، نیازمند مهارت هستیم عنوان کرد: اگر با دقت در جامعه نگاه کنیم، جمعیت متقاضی در دانشگاه‌های نظری روزبه‌روز کاهش می‌یابد، دانشجویان انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند و تمایل به کار صنعتی دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید گسترش یابد اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی به خوبی توانسته نقش رابط بین صنعت و دانشگاه را ایفا کند.

بزرگ حداد با اعلام اینکه ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور در حال فعالیت هستند افزود: دانشگاه علمی کاربردی بیش از یک هزار و ۸۸۵ مرکز در سراسر کشور دارد که ۵۰ هزار مدرس در این مراکز تدریس می کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهارداشت: اگر با دقت در جامعه نگاه کنیم، جمعیت متقاضی در دانشگاه‌های نظری روزبه‌روز کاهش می‌یابد، دانشجویان انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند و تمایل به کار صنعتی دارند.

بزرگ حداد با بیان اینکه آموزش کاربردی جای خود را در جامعه پیدا کرده است، یادآور شد: امروز آموزش مهارتی و کاربردی مقبولیت خود را در جامعه پیدا کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه وظیفه داریم شغل‌های مورد نیاز و برنامه‌ها را شناسایی کنیم، اظهار داشت: شناسایی نیاز صنعت و ارائه آموزش متناسب با آن مورد توجه قرار دارد.

کد خبر 3880916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha