۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هیچ محدودیتی برای فعالیت در حوزه آی‌سی‌تی ایران وجود ندارد

هیچ محدودیتی برای فعالیت در حوزه آی‌سی‌تی ایران وجود ندارد

زنجان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای موجود هیچ محدودیتی برای فعالیت در حوزه آی‌سی‌تی ایجاد نکرده و برعکس فضای خوبی برای فعالیت به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۰ سال گذشته تمدید تحریم علیه ایران توسط آمریکا انجام شده که این تحریم‌های ۱۰ ساله جدید اعمال شده هم در ادامه همان تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها فضای بسیار جدید و فعالیت گسترده در  وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات برای همکاری با سایر کشورها ایجاد شده است، ادامه داد: در گذشته اپراتورها و مخابرات فقط با چند شرکت ارتباط داشتند ولی در حال حاضر با شرکت‌ها و کشورهای مختلف در ارتباط هستیم و مذاکره می‌کنیم و این موضوع سبب شده تا قیمت‌ها کاهش یافته، کیفیت بالا رفته و شرایط پرداخت هم در شرایط بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

واعظی تاکید کرد: فضای موجود هیچ محدودیتی برای فعالیت در حوزه آی‌سی‌تی ایجاد نکرده و برعکس فضای خوبی برای فعالیت به وجود آمده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سالگرد تصویب قانون تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران در آمریکا و نیز فرا رسیدن سالگرد یک ساله برجام،اشاره کردو گفت: در ۲۰ سال گذشته تمدید تحریم علیه ایران توسط آمریکا انجام شده که این تحریم‌های ۱۰ ساله جدید اعمال شده هم در ادامه همان تحریم‌هااست.

واعظی افزود: تصمیمی در راستای تبدیل استان زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی‌تی در سفر رئیس جمهور تصویب شده و توافق شد که همه صنایعی که در حوزه برق، الکترونیک و مخابرات کشور فعالیت می‌کنند در زنجان تجمیع شوند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات گفت: مسئول و طراح و برنامه‌ریز انجام این کار بر عهده وزارت صنعت، معدن وتجارت است و در بخش مربوط به iT و icTرا بر همکاری می کنیم.

کد خبر 3881671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha