۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴

هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبدکاووس – هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هفدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۶۶ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یوسف دهش با اسب عقاب صحرا (۲) زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب تیزپا یزدانی و محمد خوجملی با اسب دلدل طلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که جواد آچاک با اسب کاپیتان هورس عنوان اول را به دست آورد و ابوطالب چاریزاده با اسب لتوس تاپ و نورمحمد بهادر با اسب مک لارن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب گلدن استورم موفق به کسب مقام اول شد و پیمان قلرعطا با اسب دومینیک و نورمحمد بهادر با اسب چه گوارا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۰ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب پالرمو زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه عطا با اسب ویمتو و جواد آچاک با اسب ویوا بوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب دبی پاشا و نورمحمد بهادر با اسب الدرادو نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عیدمحمد غراوی با اسب داز بهار موفق به کسب مقام اول شد و ابوطالب چاریزاده با اسب آی سارا و جواد آچاک با اسب گل آی (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های هجدهم و نوزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، هفتم و هشتم بهمن ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3882476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha