۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

آلایندگی های زیست محیطی حیات وحش ملارد راتحت الشعاع قرار داده است

آلایندگی های زیست محیطی حیات وحش ملارد راتحت الشعاع قرار داده است

ملارد-رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملاردگفت:بروز آلایندگی های زیست محیطی در طول سال های گذشته، تنوع و تکثر گونه های جانوری در شهرستان ملارد را با کاهش چشمگیری مواجه کرده است.

یعقوب مریدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم حفظ و حراست از حیات وحش اظهار داشت:بروز  هر گونه نارسایی و چالش در حوزه حیات وحش، چرخه طبیعی زیست محیطی را نیز با مشکلات خاصی مواجه می سازد و برای حفاظت اصولی و قاعده مند از محیط زیست باید به نحوی جدی از این ظرفیت ها حفاظت شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد در خصوص وضعیت فعلی حیات وحش شهرستان ملارد وکیفیت نظارت و حفاظت این مجموعه از گونه های جانوری عنوان کرد:متأسفانه بروز آلودگی های زیست محیطی در طول سالیان اخیر، حیات طبیعی و تنوع و تکثرگونه های جانوری را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود:در شرایط موجود و در مناطقی از این شهرستان همچون حاشیه رودخانه شور که زمانی به عنوان یکی از شکارگاه های ملارد شهره بوده، فراوانی و گوناگونی جانوری به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

مریدزاده گفت:پیرو شرح وظایف تصریح شده محیط زیست، نظارت ها به صورت مستمر اِعمال می شود و تلاش می کنیم با رصد و حساسیت هرچه بیشتر، حفاظت شایسته ای از آنچه که در حال حاضر باقیمانده است، انجام پذیرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد عنوان کرد:نباید از نظر دور داشت که حفاظت از محیط زیست یک وظیفه ملی است و می طلبد با فرهنگ سازی هر چه بیشتر، این مولفه خطیر به یک باور و یقین عمومی و همگانی تبدیل شود.

وی یادآور شد:خوشبختانه در طول سالیان اخیر، گام های مثبت و سازنده ای در خصوص توجه به گونه های جانوری در شهرستان ملارد برداشته شده و حساسیت و دغدغه مردم ساکن در این منطقه در ارتباط با گونه های آسیب دیده جانوری و انعکاس گزارشات مردمی در این خصوص گواهی است بر توجه مضاعف به دغدغه های زیست محیطی در ملارد که توفیقی امیدوار کننده و نوید بخش در این عرصه به شمار می رود.

کد خبر 3886804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha