۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

حادثه پلاسکو مصداق کم توجهی به استقرار واحدهایHSEE درمراکز تولیدی

حادثه پلاسکو مصداق کم توجهی به استقرار واحدهایHSEE درمراکز تولیدی

همدان - معاون رئیس جمهور گفت: حادثه تلخ و پر هزینه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از مصادیق کم توجهی به استقرار واحدهای HSEE در مراکز تولیدی و صنعتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح چهارشنبه در نشست «تبیین کارکرد HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی» در همدان قرائت شد.

معصومه ابتکار در این پیام با بیان اینکه بحران های فراروی بشر در حوزه محیط زیست اینک به اصلی ترین دغدغه در میان اندیشمندان و کارشناسان جهانی تبدیل شده است، آورده است: محدودیت روز افزون منابع زیستی از یک سو و بهره برداری لجام گسیخته از منابع طبیعی از سوی دیگر، چشم انداز تاریکی را رقم زده که خواب از چشمان آگاهان ربوده تا در مجال اندک باقیمانده شاید روندهای ناپایدار معکوس شود و اصلاح روش ها به نجات زمین و بشریت بینجامد.  

ایتکار در ادامه این پیام تاکید دارد: از جمله آسیب های جدی به زمین و منابع طبیعی، آلاینده ها و مخاطرات مترتب بر فعالیت های تولیدی، خدماتی و صنعتی است که ضرورت بهره گیری مطلوب از منابع زیستی، مراقبت از سلامت انسان و تحقق بهره وری در مسیر نیل به توسعه پایدار را گوشزد می کند.  

وی در این پیام با بیان اینکه تحقق پایداری در توسعه نیازمند لوازمی است که از سیاست گذاری دقیق و اعمال استانداردهای مربوط به سلامت، ایمنی، محیط زیست و انرژی آغاز می شود و البته در برخی مواردی نیز به موضوع کیفیت HSEQ می پردازد، آورده است: مرحله بعد تعمیق این سیاست ها و اجرای استانداردها به نحوی است که مراکز صنعتی به مرحله خودپایشی برسند.

وی تاکید کرده است: از راهکارهای متعارف، مطمئن و تجربه شده برای دستیابی به این هدف، بهره گیری از سازوکار استقرار واحدهای HSEE در مراکز تولیدی و صنعتی است و این در حالی است که در برخی قراردادها موضوع HSE نادیده گرفته می شود که حادثه تلخ و پر هزینه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از مصادیق خسارت بار کم توجهی به آن است.  

معصومه ابتکار یادآور شده است: ترویج و اعمال HSEE ابزاری کارآمد برای بهبود مستمر روش ها بوده که ارتقای سطح سلامت، ایمنی و محیط زیست را در مراکز خدماتی و صنعتی موجب می شود به ویژه آنکه زمینه به کارگیری افراد متخصص، آموزش دیده، ماهر و مجرب در رشته های مربوطه از جمله فارغ التحصیلان محیط زیست را فراهم کرده و به طور تزایدی و با هم افزایی منافع جامعه را تامین می کند

وی تاکید کرده است: برگزاری نشست «تبیین کارکرد HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی» با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و همراهی دستگاه های مربوط اجرایی، فعالان اقتصادی بخش غیردولتی و سازمان های مردم نهاد همدان، فرصت مغتنمی است تا یکی از زمینه های موثر برای دستیابی به اهداف محیط زیستی و نیز اقتصاد مقاومتی در استان فراهم آید.
 

کد خبر 3887021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha