۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲

امسال ۷ سد توسط قرارگاه خاتم آبگیری و به بهره‌برداری می‌رسند

امسال ۷ سد توسط قرارگاه خاتم آبگیری و به بهره‌برداری می‌رسند

خرم آباد - معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا گفت: در سال اقتصاد مقاومتی هفت سد در کشور آبگیری یا به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رحیم دهقانی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خرم آباد با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در کشور اظهار داشت: تا قبل از دهه فجر ۷۰ درصد از مجموع ۵۵ پروژه اقتصاد مقاومتی قرارگاه خاتم در کشور افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هفت سد در کشور آبگیری یا به بهره برداری می رسد عنوان کرد: این پروژه ها از سوی قرار گاه خاتم الانبیا(ص) در کشور طی امسال عملیاتی می شوند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا حجم مخازن این سد ها را ۸۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: همچنین حجم تنظیم آب این سدها نیز یک میلیارد متر مکعب است.

سردار دهقانی با اشاره به اینکه همچنین خطوط انتقال آب از سوی قرارگاه خاتم به طول ۶۰ کیلومتر تا منطقه سرپل زهاب آماده بهره برداری است گفت: در همه حوزه ها به ویژه شهرها با تنش آبی شدید مواجه هستیم که در این راستا قرارگاه خاتم در استان هایی مانند کرمان و زاهدان پروژه های خوبی را در حال اجرا دارد.

وی گفت: همچنین در جنوب کشور و در استان هایی مانند فارس و بوشهر نیز برنامه ریزی خوبی برای اجرای پروژه های حوزه آب در حال اجرا است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا در ادامه سخنان خود با اشاره به سد معشوره بیان داشت: این پروژه مطالبه دولت یازدهم بوده و در این راستا درخواست داریم که با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات قرارگاه در محل این پروژه مستقر است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

سردار دهقانی عنوان کرد: در حال حاضر تونل های این پروژه احداث شده و در صورتی که این پروژه تعیین تکلیف نشود امکان این وجود دارد که تونل ها دچار هوازدگی شوند.

وی با اشاره به اینکه برای سد معشوره از محل اوراق مبالغی در نظر گرفته شده است گفت: باید این پروژه هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود تا ما بتوانیم امکانات بیشتری برای اجرای سد معشوره وارد استان کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در شرکت صدرا با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سد معشوره به صورت قوسی عملیاتی می شود گفت: با توجه به افزایش تولید سیمان در کشور به سمت اجرای سدها به شکل قوسی حرکت می کنیم که این امر موجب کاهش زمان در اجرای پروژه ها می شود.

کد خبر 3888054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha