۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

با حضور وزیر ارتباطات؛

مرکز «آپا» در دانشگاه ایلام افتتاح شد

مرکز «آپا» در دانشگاه ایلام افتتاح شد

ایلام-مرکز «آپا»(آمادگی پشتیبانی و امداد رایانه ای) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تسلیمی معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران در این آیین، راه اندازی مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی، امداد) در استانها را از دیگر اقدام های این نهاد عنوان کرد و گفت: از دانشگاه ایلام و مرکز آپای آن و فعالیت های بسیار خوبی که در این راستا انجام داده اند، انتظار می رود افراد و هکرهایی را تربیت کنند که بتوانند در حوزه امنیت سایبری و تقویت فضای تبادل امن فعالیت کنند.

وی افزود:در حال حاضر روزانه بیش از ۴۵۰ هزارتهدید رایانه ای در دنیا به ثبت می رسد که این نشان دهنده بالا بودن سیستم آسیب پذیری سایبری است لذا راه اندازی مراکز آپای استانی یک پشتوانه امنیتی در کشور محسوب می گردد.

معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر اظهار داشت: ادامه راه اندازی مراکز آپا در کشور و کار بر روی پروژه های تخصصی از جمله اقدامات اساسی مرکز ماهر در سال آینده است تا کاربران با فراق بال بیشتری در این فضا فعالیت کند.

سلیمی اضافه کرد: انسان موفق در حوزه امنیت کسی است که تمام وقت در حال پژوهش و سرچ حرفه ای در فضای اینترنتی است، که علاوه بر کسب دانش امنیتی بر تمام سیستم های عامل تسلط کامل داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ایلام در حوزه فناوری و سایبری، تأکید کرد: آنچه که در حوزه امنیت فضای سایبری نیاز است، ایجاد زیرساخت های سخت افزاری نیست، بلکه توانمندسازی و تربیت انسان متخصص در حوزه نفوذ و هک است.

معاون عملیات و ارتباطات مرکز ماهر کشور تصریح کرد: دانشگاه ایلام، باید با تولید دانش فنی وتولید محتوای علمی آگاهی رسانی دربرابر تهدیدها و حملات سایبری به گونه ای عمل کند که پلیس فتا و گروه های پدافند عاملی سایر ارگان ها به خرید دانش از دانشگاه ایلام و مرکز آپا مبادرت ورزند.

کد خبر 3888335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha