۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶

هفته نوزدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته نوزدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبدکاووس – هفته نوزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته نوزدهم این رقابت‌ها عصر جمعه ۷۸ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هشت دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۸۵ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب غنچ اسن زودتر از خط پایان گذشت و نادر صالح پور با اسب خان بولگ و حسین باقچقی با اسب آلتن قوش گز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که کمال دالیجه عطا با اسب اکسیر (۲) عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب تریتا و نورمحمد بهادر با اسب وای وای به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب بابوی موفق به کسب مقام اول شد و مهران نوبخت با اسب داز مارال و امین محمدی با اسب اگتروس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب اکشن هج زودتر از خط پایان عبور کرد و امین محمدی با اسب آراگورن و نادر صالح پور با اسب تاوانتیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۳۰ تا ۳۸ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب نادال نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب کرایسلر و نورمحمد بهادر با اسب هج سنت نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب ریو منتو موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب کلین هورس و بنیامین جرجانی با اسب فیروزه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب برناردینی موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه عطا با اسب های پریون و جواد آچاک با اسب خان سونا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب کومانچی زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب فرنیا و آق اویلی بشگرد با اسب آتیک به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های بیستم و بیست و یکم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۱۴ و ۱۵ بهمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 3888998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha