۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰

اثر نورالله علیدوست خراسانی؛

کتاب بازتاب اعمال در آیات و روایات منتشر شد

کتاب بازتاب اعمال در آیات و روایات منتشر شد

کتاب بازتاب اعمال در آیات و روایات تألیف حجت‌الاسلام نورالله علیدوست خراسانی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب بازتاب اعمال در آیات و روایات تألیف حجت‌الاسلام نورالله علیدوست خراسانی چاپ و منتشر شد.

در این اثر که در سه فصل به رشته تحریر درآمده است مباحثی چون کلیات گناه و بازتاب آن در قرآن و روایات – بررسی گناهان کبیره و صغیره و تعدادی از گناهان کبیره، مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است. خطاها و گناهان درباره انسان از آفات و آسیب‌هایی است که تمام انبیاء و کتاب‌های آسمانی و ائمه معصومین (ع) بشر را از آلودگی به آن برحذر داشته و با هشدارها و تأکیدات خویش انسان‌ها را به پاکی، تقوا و اجتناب از گناه و معصیت دعوت کرده‌اند. 

بطور کلی می‌توان گفت که این کتاب با هدف بررسی بازتاب اعمال انسان در آیات و روایات به رشته تحریر در آمده است. نویسنده اثر در تشریح خلاصه‌ای از یکی از مباحث مهم این کتاب تصریح می‌نماید: بدون شک هر کار خلافی در وضع «جامعه» و از طریق آن در وضع «افراد» اثر می‎گذارد و موجب نوعی فساد در سازمان اجتماعی می‌شود بطوریکه در جامعه کنونی نیز شاهد آن هستیم.

به تعبیر دیگر گناه و کار خلاف و قانون‌شکنی همانند یک غذای ناسالم و مسموم است که در سازمان بدن انسان چه بخواهیم و چه نخواهیم تأثیر نامطلوب خواهد گذارد و انسان گرفتار واکنش طبیعی آن می‌شود. دروغ سلب اعتماد می‌کند و خیانت در امانت روابط اجتماعی را بر هم می‌زند بطوریکه ظلم همیشه منشأ ظلم دیگری است، ترک حقوق محرومان کینه و عداوت می‌آفریند و تراکم کینه‌ها و عداوت‌ها اساس جامعه را متزلزل می‌سازد.
 

کد خبر 3889492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha