۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

همزمان با دهه فجر؛

برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر آسمانی تقدیر می‌شوند

برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر آسمانی تقدیر می‌شوند

قم - دبیر جشنواره هنر آسمانی گفت: طلاب برگزیده این جشنواره طی مراسمی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود ملک‌دار پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری پنجیمن جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و روحانیون در ایام دهه فجر خبر داد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد، گفت: این مراسم ۱۴ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ در مدرسه علمیه معصومیه با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره هنر آسمانی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره در بخش‌های داستان، شعر و پژوهش هنر برگزار شد، افزود: جشنواره پنجم در سه بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و پژوهش هنر است.

وی از رونمایی اولین فصلنامه تخصصی هنر آسمانی در ۱۴ بهمن ماه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته انتشار ۴ کتاب شعر، داستان، پژوهش هنر خروجی جشنواره بوده است که به همراه کتاب شعر منا در پنجمین جشنواره از آنها رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام ملک‌دار با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است، ابراز داشت: در مجموع این سه بخش ۶۱۲ نفر اثر ارسال کرده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۸۹ درصد از برادران و ۱۱ درصد از خواهران بوده‌اند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی حوزویان و اکران فیلم در کنار برگزاری این جشنواره خبر داد.

تکمیل بانک اطلاعاتی طلاب هنرمند

رمضانعلی بذر افشان، مدیر اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در دریافت آثار ۴۱ درصد به صورت حضوری و ۵۹ درصد از طریق سامانه و فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرهای قم، اصفهان، تهران و تبریز بیشترین آثار را اسال کرده‌اند، گفت:  ۵۳ درصد شرکت گنندگان ما در جشنواره دارای تحصیلات دانشگاهی و ۳۵ درصد تحصیلات حوزوی هستند.

مدیر اطلاع رسانی دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی با اشاره به تکمیل بانک اطلاعات طلاب هنرمند در حوزه شعر و داستان که سال گذشته انجام شد، گفت: بانک اطلاعات طلاب وفضلای هنرمند در رشته‌های هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی از اولویت‌های این دبیرخانه است، که در این خصوص اطلاعات بیش از ۳ هزار طلبه شناسایی شده و درحال تکمیل است.

وی ادامه داد: طلاب هنرمند می‌توانند با ارسال زندگینامه و نمونه آثار خود به دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی به نشانی info@.honareasemani.ir و یا به نشانی اینترنتی www.honareasemani.ir در تکمیل این بانک اطلاعتی کمک کنند.

کد خبر 3891970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha