۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

استاندار مرکزی:

استان مرکزی ظرفیت‌های مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

استان مرکزی ظرفیت‌های مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

اراک- استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی ظرفیت های مطلوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و طی چند سال اخیر، سرمایه گذاران بسیاری برای فعالیت در این استان رغبت نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استقرار ۲۱ صنعت مادر بالای ۵۰۰پرسنل ، ۴۶ شهرک وناحیه صنعتی ، دومنطقه ویژه اقتصادی ورتبه چهارم صنعتی کشور شرایط خاصی را برای استان مرکزی رقم زده است

وی افزود: وجود خوشه های صنعتی نظیر  آلومینیوم، قطعات خودرو، گل و گیاه و سنگ، عایق رطوبتی، صنایع ریلی، نفت و گاز و پتروشیمی، پتانسیل و ظرفیت های استان است که انگیزه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در استان بالا برده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۷۰درصد تولید سولفات سدیم  و ۶۰درصد از معادن سنگ تراورتن کشور در استان مرکزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: معادن سولفات سدیم، سنگ های تزیینی نظیر مرمر، گرانیت و مواد فلزی نظیر سرب و روی، طلا و مس، موجب شده تا این استان به یک مرکز معدنی با ارزش تبدیل شود.

وی ادامه داد: یک نگاه به سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ استان مرکزی نشان می دهد که استان چه جایگاه ویژه ای در کشور دارد که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت و نقش این استان را در زمینه اقتصاد کشور نادیده گرفت.

زمانی قمی تصریح کرد: ۱۶ میلیون لیتر بنزین مصرفی روزانه کشور در استان مرکزی در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند تولید می شود که تاثیر انکارناپذیر در اقتصاد کشور دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در راستای رونق و راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و فعال کردن واحدهای تعطیل نیز در استان گام های خوبی برداشته شده، گفت: میزان تسهیلات ابلاغی برای استان در ارتباط با رونق ۴۴۳ میلیارد تومان منظور شده بود که تاکنون بیش از ۵۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته و همچنین به حوزه کشاورزی تاکنون ۲۹۴میلیاردتومان وام داده شده است .

وی در مورد صادرات استان مرکزی طی ده ماهه سال جاری اظهار داشت: طی ۱۰ ماه سال جاری ۵۵۲ میلیون دلار صادرات برای استان ثبت شده که از لحاظ وزنی ۲۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد.

استاندار مرکزی گفت: واردات استان نیز در همین مدت ۲۲۵ دلار است که از لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۳۳ درصد افزایش داشته و ۹۰ درصد واردات استان در ارتباط با نیاز واحدهای صنعتی است.

کد خبر 3892386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha