۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۰۶

وزیر کشور:

ایران مولفه ای تاثیرگذار در عرصه بین المللی است

ایران مولفه ای تاثیرگذار در عرصه بین المللی است

کرمان - وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران مولفه ای تاثیرگذار در عرصه بین المللی است، گفت: امروز به صراحت مشاهده می کنیم که امکان وقوع هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت و نظر ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه سه استان کرمان (شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر)، با تسلیت شهادت آتشنشانان در حادثه پلاسکو یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامیداشت و گفت: آیت الله هاشمی از ارکان انقلاب و حکومت اسلامی بود که هر کجا که نگاه کنیم ردپای موثری را از او می بینیم.

وی با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) این انقلاب مبتنی بر اعتقادات دینی را در عرصه جهانی محقق کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای هیچ تحلیل گری در مقطع سال های ۵۵ و ۵۶ و ۵۷ قابل پیش بینی نبود، گفت: مبارزین داخلی همه به این فکر بودند که اقدامات طولانی را برای دستیابی به پیروزی برنامه ریزی کنند و دنیا بین دو قدرت شوروی و آمریکا تسخیر بود و هر کس در دنیا می خواست اقدامی کند یا به طرف شرق و یا غرب می رفت و کشور ایران با رژیم وابسته اش به طرف غرب سوق پیدا کرده بود.

وی گفت: اگر انقلابی یا حرکت و جریان و نهضتی می خواست در دنیا به وقوع بپیوندد باید با دنیای شرق سرو سری می داشت و امام راحل (ره) به لطف خداوند متعال با ایمان قوی به مسیر انقلاب، مردم و خداوند متعال و با تکیه بر اراده یک ملت عظیم توانست این پیروزی را در آن شرایط ظلمانی که بر کشور ما حاکم بود به پیروزی رساند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: این عید بزرگ را مدیون ملت، امام و شهدا هستیم و این یادآوری تعهدات ما است و باید تلاش کنیم این راه پیموده شده را به مقصد رسانده و این پرچم را که به اهتزاز در آمده است به دست صاحب اصلی اش برسانیم.

وی افزود: ۳۸ سال بر توطئه دشمن، تحقیر، تطمیع و برنامه ریزی مستمر دشمنان برای اینکه انقلاب را از پای در بیاورند مبارزه، صبر و استقامت کردیم و با رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری توانستیم موفق شویم.

صدایی برنده تر از اراده مردم نداریم

وزیر کشور مولفه دیگری را که موجب پیروزی انقلاب شد اعتقادات دینی مردم دانست و گفت: باید اعتقادات دینی و ارزش های انقلابی را تقویت و صیانت کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه مولفه بعد را مردم دانست که خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی در وجود مردم جلوه گر شد و افزود: از روزهای اول انقلاب مردم شجاعانه، صادقانه و بی ریا وارد صحنه انقلاب شدند و تا کنون آنچه موجب پیروزی و دوام است مردم هستند و باید برای مردم مخلصانه کار کنیم.

وی افزود: همه ما جزو قطراتی از این اقیانوس عظیم هستیم و باید قدر نعمت الهی را بدانیم و رضایتمندی مردم در مقاومت و ایستادگی قطعا موثر خواهد بود و باید بدانیم که صدایی برنده تر از اراده مردم نداریم و این را باید همه ما به خصوص مسئولین بدانند و به مردم به عنوان ولی نعمت ارج دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این مولفه ها یک بنیان های مستحکم برای انقلاب به وجود آورده و اراده یک ملت بر پیروزی، موفقیت، ایثار و فداکاری بنا نهاده شده است، گفت: یقینا مسیر پیش رو را با موفقیت و سرعت بیشتری طی خواهیم کرد.

امکان وقوع هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت با ایران وجود ندارد

وی یادآور شد: در مسائل منطقه ای و بین المللی تاثیرگذاری و جایگاه ایران را می توانیم به صراحت ببینیم که هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت و نظر ایران امکان رخ دادن ندارد و این خواست ملت های منطقه است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه ملت های منطقه ایران را به عنوان کشور حامی خود قبول کرده اند، افزود: در حوزه های مشورتی و حمایت های سیاسی ما می توانیم نقش آفرین باشیم همانطور که اکنون هستیم و در عرصه بین المللی هم به هر حال یک مولفه تاثیرگذار هستیم.

وی افزود: ۳۸ سال از انقلاب گذشت و در این مدت رسانه های دنیا بر علیه ایران کار کردند و برنامه ریزان برنامه ریزی و تهدید کردند و بعد از ۳۸ سال مجبور شدند بنشینند پای میز مذاکره و بعد از این مدت بخواهند ایران را نسبت به پیشرفت های نظامی، فضایی و هسته ای که داشته کنترل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با این کارهاشان نه تنها به ما آسیب نمی زنند بلکه ما را تبلیغ و تائید می کنند و این موفقیت بزرگی به شمار می آید، گفت: ما مشکلاتی هم داریم و حتما باید برای حل آن بکوشیم و سرعت حل را افزایش دهیم ولی باید ایمان به راهمان را داشته باشیم و این مسیری است که به لطف خداوند طی خواهیم کرد.

اقتصاد مشکل تاریخی و ساختاری کشور

وزیر کشور افزود: در شرایط کنونی آنچه به دنبال آن هستیم حل یکی از مشکلات ریشه ای، تاریخی و ساختاری موجود در ایران بوده که مسئله اقتصادی است؛ واقعا از نظر تاریخی نتوانستیم رشد اقتصادی و طی طریق اقتصادی را داشته باشیم و متناسب با رشد اقتصادی و تحولات علمی و تکنولوژیکی و فنی و جهانی پیش برویم.

وی گفت: وضعیت بد اقتصادی تنها مربوط به الان نیست و یک گذشته طولانی پشت این مسئله است؛ دولت ها و حکومت هایی در داخل نتوانستند از فرصت های پیش آمده درست استفاده کنند و عدم اعتماد به مردم و جوانان کشور و توجه و وابستگی به کانون های دنیا و اقتصاد وابسته به نفت اقتصادی ضعیف و ناتوان را برای ما به ارمغان آورد.

وزیر کشور ادامه داد: خداوند را شاکریم که با انقلاب جمهوری اسلامی ایران بعد از فراز و فرودهای متفاوت الان فرصتی برای ما ایجاد شده است و به زمان رقابت رسیده ایم که البته سخت ترین وقت برای رقابت است.

وی شرایط امروز را شرایطی سخت عنوان کرد و گفت: اگر شرایط سخت است ما هم مرد روزهای سخت هستیم و ریشه در اعماق داریم و تاریخمان نیز تاریخی پرفراز و نشیب  است و قطعا موفق خواهیم شد چرا که ایران دارای ظرفیت های بسیار زیادی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر بتوانیم قوانین و مقررات دست و پاگیر را در راستای بروز نوآوری ها، خلاقیت ها و سرمایه گذاری ها و ساختارهای جدید اقتصادی رفع کنیم سرعت ما یقینا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما با ۱۵ کشور هم مرز هستیم، گفت: می توانیم روابط اقتصادی خوبی با این کشورها داشته باشیم و کاملا از نظر مدیران و دانشگاه های فعال و تکنولوژی ها مهیا هستیم و حتی جدا از این ها از سرمایه بین المللی هم در جهت توسعه و پیشرفت باید استفاده کنیم.

کرمان جزء رتبه های برتر اقتصاد مقاومتی

وزیر کشور یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی را  برون گرایی دانست  و گفت: یعنی از ظرفیت های اقتصادی این است که  بیرون از منطقه باید برای توسعه و پیشرفتمان فعالیت داشته باشیم و البته اساس کار اقتصاد مقاومتی مردم هستند و هر گاه با مردم مشارکت کردیم موفق بوده ایم.

وی تصریح کرد: ثروت و سرمایه در دست مردم است و قطعا مدیر دولتی نمی تواند جور یک مردم و ملت را بکشد و تنها باید مدیر و تسهیل کننده باشد.

رحمانی فضلی در ادامه عدالت محوری را موضوع دیگر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این مناطق ظرفیت دهها هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری دارند و ما باید سازوکارها و زیرساخت ها را طوری فراهم کنیم که سرمایه ها را روانه این مناطق کنیم و اگر اقتصاد مقاومتی با شکست مواجه شد باید بدانیم که به یکی از این موارد توجه نکرده ایم.

وی افزود: اگر باید رقابت کنیم باید در لبه دانش حرکت کنیم و رسالت بزرگ ما تداوم اقتصاد مقاومتی و تداوم فعالیت و کوشش در حوزه های تولیدی است.

وزیر کشور با بیان اینکه در این عرصه مردم کرمان خوب درخشیدند، گفت: به عنوان مسئول امور استان ها اعلام می کنم که کرمان رتبه بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی به دلیل نوآوری ها، ابتکارات، انسجام و وحدت داخلی دارد.

وی گفت: کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی به انسجام و وحدت داخلی خوبی رسیده است و انتظار می رود با حفظ موضع وحدت و مشارکت جدی تلاش کنید که  هم  برای استانتان و هم برای بقیه کشور الگو باشید.

کد خبر 3892458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha