۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

صادرات محصولات کشاورزی اصفهان به ۴۲ کشور جهان

صادرات محصولات کشاورزی اصفهان به ۴۲ کشور جهان

اصفهان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر در گذشته بسیاری از محصولات کشاورزی را وارد می کردیم امروز بحث صادرات محصولات را به ۴۲ کشور داریم.

احمد صفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز اصفهان در تولید محصولاتی همچون تخم مرغ، شیر خشک، سیب زمینی، پیاز و محصولات زراعی و لبنی  دیگر نیاز به واردات ندارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید واردات برخی از محصولات از جمله گوشت مرغ متوقف و صادارت چنین محصولاتی آغاز و یا بیشتر شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: میزان ارزش صادرات سالانه محصولات کشاورزی، دامی و گیاهی استان اصفهان به خارج از کشور بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است.

وی گفت: ۴۲ کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، آسیای میانه، عراق و افغانستان مقصد صادرات این محصولات به شمار می روند.

صفی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در تولید شیر خشک، اضافه کرد: امسال نه تنها این محصول وارد نشد بلکه حدود ۱۰ هزار تن شیر خشک به سایر کشورهای جهان صادر شده که روسیه از جمله مقاصد اصلی صادرات این محصول است.

وی تولید تخم مرغ در استان اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمار نشان می دهد که روزانه توانایی صدور ۲۵ تن تخم مرغ به خارج وجود دارد، زیرا این محصول با کیفیتی خوب در استان اصفهان تولید می شود.

کد خبر 3892791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha