۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱

در تالار حافظ شیراز؛

آیین پایانی جشنواره ملی «سورنای وحدت» برگزار می شود

آیین پایانی جشنواره ملی «سورنای وحدت» برگزار می شود

شیراز- آیین پایانی ششمین جشنواره ملی موسیقی «سورنای وحدت» در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس برگزار می شود.

پیرامون برنامه های این مراسم که ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد، دبیر علمی این رویداد به خبرنگار مهر گفت: آیین پایانی ششمین جشنواره ملی موسیقی نواحی و اقوام ایرانی با عنوان «سورنای وحدت» که در شیراز میزبان ۱۲ گروه موسیقی از ۷ استان بود با حضور علاقه مندان در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار می شود.

آرش اوستا همچنین از تمدید اجراهای این رویداد موسیقایی خبر داد و افزود: به علت استقبال مردم از اجراهای ششمین جشنواره موسیقی «سورنای وحدت»، گروه موسیقی قشقایی به سرپرستی آرش صفری، گروه موسیقی «گُمپ گُل» به اجرای واسونک های شیرازی و گروه «گُلداز» به سرپرستی گل محمد بلوچ به اجرای موسیقی بلوچی می پردازند.

وی ساعت تمدید برنامه های جشنواره موسیقی سورنای وحدت را از ۱۸ تا ۲۱ چهارشنبه ۱۳ بهمن جاری عنوان کرد و گفت: در ویژه برنامه های آیین پایانی جشنواره «سورنای وحدت» از پیشکسوتان و پژوهشگران عرصه موسیقی مقامی و نواحی تجلیل خواهد شد.

اوستا بخش دیگر برنامه پایانی ششمین جشنواره ملی «سورنای وحدت» را حضور پروفسور ناصر پارسا اعلام کرد و افزود: ایشان در برنامه پایانی جشنواره پیرامون «تاثیر موسیقی بر سلامت جسم و روح» به سخنرانی می پردازد.

وی از اجرای ۲ کار مشترک که حاصل پژوهشهای انجام شده در جریان این جشنواره است را از دیگر بخش های فوق العاده آن دانست و افزود: این کارهای مشترک که نمادی از وحدت و همبستگی اقوام ایرانی است در قالب شادی ها در آیین اختتامیه به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین پایانی ششمین جشنواره ملی سورنای وحدت ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۳ بهمن جاری به میزبانی شیراز برگزار می شود که همراه با تقدیر از جوانان فعال موسیقی نواحی ایران است.

کد خبر 3893105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha