۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲

عوامل تهدید کننده محیط زیست قزوین بررسی و شناسایی شدند

عوامل تهدید کننده محیط زیست قزوین بررسی و شناسایی شدند

قزوین- دردومین نشست کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان عوامل تهدید کننده و مخرب محیط زیست استان قزوین بررسی و شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش شمسی پور صبح چهارشنبه در جلسه ای که با حضور مدیر کل بحران استان، کارشناسان و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری تشکیل شد اظهار کرد: پس از بررسی های صورت گرفته مهمترین عوامل تهدید کننده و مخرب محیط زیست استان قزوین مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین با اشاره به بحران آب، اپیدمی و بیماری های حیات وحش، بیابان زایی و گرد وغبار و آتش سوزی در زیستگاه های استان و عرصه های طبیعی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه چهار موضوع، ارائه برنامه در راستای اجرای شدن اقدامات هر یک از دستگاه های مسئول در زمینه انجام وظایف خود از اهم برنامه های کار گروه مخاطرات زیست محیطی استان است.

شمسی پور با بیان میزان بحران در استان گفت: از الزامات جلوگیری از ایجاد بحران در استان تشکیل کمیته فنی-کارشناسی جهت بررسی و ارائه برنامه و در نهایت تصویب برنامه مدیریت بحران زیست محیطی تدوین شده و مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه های مسئول در این خصوص در سه فصل قبل، حین و پس از بحران است.

وی با خاطر نشان کردن اهمیت دریاچه اوان در منظر گردشگری منطقه الموت، بار دیگر وظایف دستگاه های مسئول در این خصوص را برشمرد و تنها راه حفاظت یکپارچه از این موهبت الهی را همدلی و هماهنگی دستگاه های مسئول عنوان کرد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین از دیگر مخاطرات زیست محیطی  استان قزوین  بلند مرتبه سازی های غیر اصولی در استان و ایجاد جزایر حرارتی برشمرد.

شمسی پور در پایان به دلایل اصلی بروز بیماری های واگیر در بین حیات وحش استان پرداخت که دلیل اصلی بروز بیماری های نظیر طاعون نشخوار کنندگان کوچک ppr در استان را ورود غیر قانونی دام برای چرا خصوصا دام های آلوده از استان های همجوار برشمرد.

در ادامه نشست گروسی مدیر کل بحران استان ضمن برشمردن اهم دغدغه های زیست محیطی استان برهمدلی و هماهنگی و یکپارچگی وضایف دستگاه ها و ایجاد حس مسئولیت پذیری در این خصوص تاکید ویژه کرد.

در پایان جلسه مصوب شد تمامی موارد تهدید کننده محیط زیست استان که مطرح شد در سطح کمیته های فنی، نظارتی و با حضور کارشناسان مورد پیگیری و اقدام سازی قرار گیرد.

کد خبر 3894010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha