۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

رئیس اتاق مشترک چک و ایران خبر داد؛

آمادگی ۸ شرکت چک برای همکاری صنعتی با ایران

آمادگی ۸ شرکت چک برای همکاری صنعتی با ایران

رئیس اتاق مشترک چک و ایران از تمایل ٨ شرکت چکسلواکی برای همکاری مستقیم با ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، یان کاوان در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی تهران که با حضور کاردار ایران در جمهوری چک برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی مشترک در اول سپتامبر ٢٠١٥ در زمان تحریم سنگین بر علیه ایران تأسیس شد و ما تنها اتاقی هستیم که در حوزه‌های  روابط اقتصادی و فرهنگی فعالیت داریم؛ اولین ارتباط در بالاترین سطح در ١٢ آوریل ٢٠١٥ در سفر ریاست مجلس چک به ایران اتفاق افتاد،  همچنین در ژانویه ٢٠١٦ همراه وزیر صنعت و تجارت دو باره به ایران سفر کردم.

وی افزود: ما در روزهای ژانویه و برداشتن تحریم‌ها در ایران بودیم ولی به هیات‌های چکی دیگر که به تهران سفر می‌کردند کمک می‌کردیم.

رئیس اتاق مشترک چک و اسلواکی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ما حمایت کامل دولت چک را دارد، اظهار داشت:اتاق بازرگانی در چند بخش تقسیم می‌شود که مهم‌ترین بخش انرژی، محیط زیست، پتروشیمی، ماشین الات، شیشه و بخش بهداشتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٥٠ شرکت بزرگ چک اعضای اتاق بازرگانی چک هستند که ایران نیاز به همکاری در این حوزه‌ها دارد. البته امروز فقط به طور کوتاه ٨ شرکت معرفی می‌کنیم که این شرکت‌ها علاقه به همکاری در برخی تولیدات دارند.

همچنین در این جلسه مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه امیدوارم در ایران نیز  اتاق مشترک دو کشور را تشکیل بدهیم، گفت: فکر می‌کنم شما فعالان تجاری ایران در زمان بازگشت به ایران، پیش قدم شده و اتاق مشترک را تشکیل دهید.

به گفته این مقام مسئول زمینه‌های همکاری بین ایران و چک زیاد است به  خصوص اینکه دو کشور به دنبال توسعه روابط هستند.

وی افزود:چک در زمینه صنعتی پیشرفت های خوبی دارد و در ایران حتی در سال‌های تحریم به جایگاه خوبی دست پیدا کردیم؛ من فکر می‌کنم بهتر است خود شما برای همکاری بیشتر ایران و چک پیش‌قدم شوید.

کد خبر 3894215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha