۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

بر اثر بارندگی و سیلاب

محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان مسدود شد

محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان مسدود شد

زاهدان - معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان گفت: با توجه به شروع بارندگی ها از شب گذشته و وقوع سیلاب، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود سامانه بارش زا جدیدی که از شب گذشته فعالیت خود را در استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده بارش های رگباری در شمال، مرکز و نواحی غربی استان شروع شده است.

این بارش ها که به صورت رگبار و رعد و برق در این مناطق بوده، موجب جاری شدن روان آب و سیلاب و همچنین آبگرفتگی معابر وجود شده است. علاوه بر آن باتوجه به اینکه بارش ها همچنان ادامه دارد موجب طغیان برخی از رودخانه های فصلی و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی برخی از شهرستان های استان شده است.

از همین رو خدابخش نیکوکار معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به شروع بارندگی ها از شب گذشته و وقوع سیلاب در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان مسدود شده است.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر ارتباط زمینی شهرستان دلگان به طور کامل با دیگر نقاط قطع شده است، افزود: متاسفانه به دلیل بسته شدن مسیرهای مواصلاتی امکان حضور امدادگران در برخی از محلات و روستاهای سیل زده این شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته نیروهای امدادی در آماده باش کامل به سر می برند و عملیلت امداد رسانی به مردم بلافاصله پس از بارندگی ها آغاز شده است.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان افزود: از همین رو باتوجه به حضور به موقع امدادگران و مردم منطقه برای امداد رسانی، شب گذشته چهار نفر از سرنشینان یک خودرو گرفتار در سیلاب در محور دلگان به رودبار کرمان نجات پیدا کردند.

گفتنی است نزدیک به دو هفته قبل بر اثر چند روز بارندگی مداوم و وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان علاوه بر خسارت های قابل توجهی که بخش کشاورزی و زیرساخت های منطقه وارد شد، تعدادی از واحد های مسکونی مردم منطقه نیز دچار آسیب دیدگی شد.

همچنین بر طبق گزارش های مردمی در حال حاضر باتوجه به بسته شدن مسیرهای ارتباطی شهرستان دلگان عملیات امدادرسانی به مردم این شهرستان بسیار کند است که از همین رو نیروهای مردمی و بسیج جهت امدادرسانی وارد عمل شده اند.

کد خبر 3895508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha