۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

نقوی حسینی در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

بررسی تحریم های جدید ضدایرانی آمریکا؛ هفته آینده در کمیسیون امنیت

بررسی تحریم های جدید ضدایرانی آمریکا؛ هفته آینده در کمیسیون امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا در نشست هفته آینده کمیسیون امنیت ملی خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در افزودن نام... م. به فهرست تحریم‌های ضد ایرانی اظهار داشت: ملت ایران به تجربه آموخته‌اند که آمریکایی‌ها هر جا ببینند که دولت ما کوتاه می‌آید یا آرام برخورد می‌کند، جری‌تر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ تیرماه ۹۴ تاکنون آمریکایی‌ها ۱۶ بار علیه ما محدودیت یا تحریم جدید یا اقدام خصمانه انجام داده‌اند و با تحریم‌های اخیر، این هفدهمین بار است که در این مدت علیه ما اقدام خصمانه می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینها نشان می‌دهد که بعد از برجام نه تنها آمریکایی‌ها رفتار خصمانه خود را نسبت به ما کاهش نداده‌اند، بلکه این رفتارها شدت بیشتری یافته و جسورتر شده‌اند و حتی ادبیات تهدید نظامی را هم باز تکرار می‌کنند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ آنها را خواهد داد، تأکید کرد: انتظار این است که دولت و دستگاه دیپلماسی پاسخ قاطع و مناسبی به این تحرکات آمریکایی‌ها بدهند.

وی اظهار داشت: این رفتار اخیر آمریکایی‌ها یادآور فرمایش حضرت امام (ره) است که می‌فرمودند، اگر جلوی یک حیوان درنده بایستی او هم آرام می‌ایستد، اگر دنبالش کنی فرار می‌کند و اگر عقب‌نشینی کنی حمله می‌کند؛ گویا برداشت آمریکایی‌ها از برجام، عقب‌نشینی ماست، لذا انتظار می‌رود دولت ما انقلابی‌ برخورد کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس این هفته به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تعطیل است، هفته آینده و پس از بازگشایی مجلس، تحریم‌های جدید آمریکا در کمیسیون امنیت ملی بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

به گزارش مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا پایان هفته گذشته اعمال تحریم‌های جدید علیه ۱۳ شخصیت حقیقی و ۱۲ شخصیت حقوقی مرتبط با ایران را به بهانه آزمایش موشکی اخیر کشورمان اعلام کرد.

کد خبر 3896417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha