۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

فرماندار کرمان:

واحدهای نانوایی فاقد جواز پلمب می شوند/لزوم حذف واسطه های بازار

واحدهای نانوایی فاقد جواز پلمب می شوند/لزوم حذف واسطه های بازار

کرمان – فرماندار کرمان خواستار اعلام اسامی واحدهای نانوایی فاقد جواز از سوی اتحادیه نانوایان به اتاق اصناف شد و گفت: این واحدها تا زمان دریافت جواز پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی توحیدی صبح یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار و آرد و نان شهرستان کرمان با اشاره به لزوم تامین کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: در حال حاضر بر اثر کاهش دما پرتقال شمال کشور دچار یخ زدگی شده و قسمت عمده ای از این محصول کشاورزی از بین رفته است.

وی تامین پرتقال برای شب عید مردم را یکی از دغدغه های شهرستان کرمان عنوان و تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید مردم اندیشیده شود.

توحیدی خواستار رصد قیمت واقعی کالا از سوی مسئولان ذیربط شد و ادامه داد: باید قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که در شب عید از اهمیت بسزایی برخوردار است تجزیه و تحلیل شود.

توحیدی با تاکید بر اهمیت مساله تنظیم بازار گفت: باید اطلاعات و قیمت های واقعی در این زمینه ارائه شود تا مسئولان استانی و کشوری بتوانند تصمیمات درست اتخاذ کنند.

فرماندار کرمان با اشاره به لزوم برخورد قاطعانه با گران فروشی، احتکار و واسطه گری، افزود: این قبیل مسائل باعث تنش در بازار می شود و قیمت ها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق در راستای حذف نقش واسطه های بازار اقدام کرد چرا که تا زمانی که واسطه وجود دارد افزایش قیمت  کالاها به سود تولید کننده نیست بلکه فقط به نفع واسطه هاست.

توحیدی همچنین در خصوص وضعیت آرد و نان شهرستان کرمان گفت: نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه افزایش یابد.

وی با انتقاد از اینکه نانوائی های دولتی تمایل دارند به آزادپز تبدیل شوند، افزود: این مساله به دلیل عدم نظارت کافی متولیان کار ایجاد شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه درآمد واحدهای نانوایی دولتی قابل قیاس با آزادپز نیست، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در نظر گرفتن واقعیت نظارت کرده و تصمیم گیری کند.

وی همچنین خواستار اعلام اسامی واحدهای نانوایی فاقد جواز از سوی اتحادیه نانوایان به اتاق اصناف شد و تاکید کرد: در خصوص این واحدها از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی اقدام قاطع و قانونی برای پلمپ انجام می شود.

فرماندار کرمان یادآور شد: این واحدها تا زمان دریافت جواز از مراجع ذیصلاح بسته خواهند بود.                                                                                                                                                           

کد خبر 3897590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha